Monday 16 September 2013

sailing with my loves

berkwpuk2 habuk kat belog akak neh....haishhhh.... bukan sy pemalas ok...sbb xde ms nk update...lg 1, aku skrg dh ditukarkan department.... lepas2 tau je aku dpt EO, trus diorg tukarkan aku..x nyempat2 nk tunggu masuk bulan 9..haishhhh.... tp ape pon aku enjoy duk department baru aku tu..sbb apa tau???? keja utk hari tuh jer...means, pegi keja pagi..balik keja...esok keja plak.. apa aku merepek neh???? aku skrg ditmptkan di    kaunter klinik..panggil2 org..tu je keja aku..best kan???? hahahaha....

dh x mo cite psl tuh... aku nk cite psl pelayaran..wahh... keles ko bunyi kan...... xde la pelayaran apa sgt pon.... its juz naik star cruise ngan enSuami and Rania... trip neh organize by opis enSuami ku... aku join je la..since all expences enSuami sponser...hehehehe.....

star cruise trip neh, juzt tido 1 mlm je atas kapal tuh... and dia belayar ke tgh lautan... start kul 9 mlm tu dia dh start sailing... kami check in pkul 530 ptg...
enSuami ngah check in

rania aktiviti bebas..

ngah Q nk masuk 

bosar bebenor kapalnyer

pose jap

Rania dh teruja nk naik kapal

kamera pn x mo tgk dh

agak gayat la nk tgk bwh... hihihi

tips...... bg korg yg nk naik, nk bwk stroller tu boleh... tp agak penat la jugak nk angkut nyer... mcm stroller si Rania neh.. agak gabak jugak la kan.. so enSuami la yg mengangkutnyer.. tp kalo stroleer yg boleh lipat tuh, rsnyer lg mudah kot... memula mcm x nk bwk stroller neh.. tp pk kang Rania nk tido ... pastu time kami mkn,boleh letak dia dlm tuh...angkut jugak la.. hihihi...

masuk je dlm kapal tuh, trus amek acsess card.. diorg akan amek ic kita then diorg bg acsess card.. kire ke mn je kita p,kena angkut la kas tuh sbb nk masuk ke kabin kena guna kad tuh..pastu kalo nk beli brg ke apa, mmg guna kad tu jer...nt diorg akan chargekan ke kad tuh...

kecik je cabin dia..jgnla espect ala2 bilik hotel kan... ada tu ada, tp mahal ler,, x mampooo

ada tv,okey la kan... 

ni acsess card 

timeti changed diapers yer syg.....

dh masuk check in segala bagai, apa lgi time to round2 the world la... yg penting...MAKANNN... lapar hokey.... memula naik ke deck 9 utk makan... tp apa yg aku nmpk, semua muka cina...alamakkk... acanner nk makan kan... enSuami lg la... duk terbyg makan kt kedai cina.. hahhahaha.... ngah2 lepak, tetibe ada sorg member dtg panggil ..dia ckp ada 1 restoran yg lebey selesa dan rs cam makan kedai melayu..hahhaa.. kami pon panjat la ke deck 10... smpi la ke Spice Restaurant...

Rania duk usha bf... ish2

sgt2 selesa okey

Add caption

tersandar kekenyangan

hamek ko... licinnnn
tips.... kalo korg pi sana, trus je cr spice restaurant neh,.. x perlu byr apa..sbb semua masuk skali pakej yg korg byr tuh.. makan la sepuas hati korg... tp b4 order, tnye dlu...charge ke x..s bb ayam goreng diorg charge..aku pun x paham apesal dirog charge... sbb ader je gulai ayam dlm menu tuh.. huhu..penangan upin ipin kot kan....

lepas dh kekenyangan tuh, kami pon jenjalan la atas kapal tuh.. xbp best sbb hari hujan..x dpt nklepak la katswimming pool atas tuh... jenjalan la kami... pastu terasa bergoyang2..rupanya kapal dh bergerak.... belayar ke tgh .... last2 kami p tgk magic show... a; maklum la free kan.. hahahha..

budak x mo duk diam

layan magix show

meronta2 dia 
aktiviti bebas...
lepas abeh tu, kami round2 lg la melawat kawasan.... letey jugak la..sbb x bwk stroller.. pakai baby carrier tuh jer... lenguh akak tau...si rania debob neh.. huhu...





en suami pon nk pose gak


ms neh rania duk kiss2 ibu



keletihan kami.... so time balik kabin..nk tido..... enSuami semangat nk p mandi jakuzi ktatas nuih.. aku x berdaya dh..letey... hihihi... skali dia balik kabin dia ckp penuh..hihihi....

agak lelap jugak la aku tido...walaupon terasa bergoyang2... rania mmg nyenyak tido...bunyi2 bila dia nk nenen jer... dlm kul 330 pg kot..ada org ketuk pintu...tbgn kami laki bini,,.ingat dh pg...hihihi..skali mat salleh tu bolehckp wrong room..ampehhh....rs nk sunat2 je mat saleh tuh..haishhhh...kaco org tido.. pastu aku smbung balik..enSuami x ketahuan tido..hihihiih...

rania br bgn tido

tinggi gilos mat saleh neh

brekpes time

swimming pool

ngah wt apa tuh

isi pewot rania la


bos enSuami



love dis pic


















tamat la pelayaran kami sekeluarga.....


ni ,ms kt food court queensbay mall.. belagak kan..kaki kt atas sebelah

No comments: