Monday 17 June 2013

Sejak Dua Menjak Tiga Menjak

boleh tajuk cenggitu?????

So far solid food yg dh masuk dlm pewot Rania minggu pertama Rania dh boleh makan solid ialah Puri Epal, Puri Buah Lai, Pisang , Puri Labu+Jagung Manis , Puri Lobak Merah , Puri Bunga Kobis.... semua tuh aku wt sndr..kecuali Puri Labu + Jagung Manis tu aku beli yg brand Heinz.. ternyata Rania x suka..Rania nk yg ibu masak sndr yer???? aku beli ritu sbb nk balik umah asben.. x kan la aku nk bwk balik blender kot dr umah kan..

Isnin lepas, aku start bg Rania bubur nasi.. aku trus campurkan Bubur Nasi ngan puri Lobak Merah.. abeh anak ibu makan..berselera sungguh.. lepas dh lulus, aku campurkan pulak Bubur Nasi ngan Puri Bunga Kobis.pon lulus jugak... tp sejak2 start makan bubur nasi neh, Rania mcm payah nk poo poo.. dia poo poo hari2 tp taik dia mcm keras sket..sian aku tgk bila dia meneran... mebi dia kurg minum air masak kot...

semlm aku buat puri betik kat Rania... 4x dia poo pooo... lawas sungguh la tuh..tp poo poo yg sket2 la.. x banjir mcm selalu... so solution nyer , kena bg dia air masak byk2...

arini, aku bgn awal giler siapkan bubur nasi + brokoli utk Rania.. beras aku rendam siap2 siang ahad tuh.. since semlm kami semua pi umah Mak Andak di Sungai Petani, smpi pon dh pkul 12 tgh mlm..aku plak ngantuk..trus tido..tu yg bgn awl pg neh.. hehe... brokoli tu plak aku dh kukus sesiap then masuk dlm fridge..pg neh, aku blend...skali ngan beras yg aku rendam tuh..sangai dlu,then br blend....

Sejak jd mak budak neh, aku slalu la blogwalking mak2 budak yg slalu share cite psl anak2 diorg.. bukan nk compare ke apa...tp nk gain knowledge... tau la jugak, kalo jd apa2,nk wt apa... esp utk pemakanan baby neh...mmg aku akan gugel utk dptkan resipi utk buat..sebolehnya, aku nk wat sndr makanan utk anak aku.. hasil tgn ibu..wahhhh... makan hati enSuami bc kan...

tido pon nk pose kan Rania neh

No comments: