Wednesday 12 June 2013

Al-Fatihah buat Arwah

entry lama....

28.05.2013 (selasa)
mak bgtau yg tok Gayah (tok tiri aku) masuk wad.. x sedarkan diri..dlm erti kata lain koma.. terkujat kot aku dgr.. sbb br ahad lepas (26.05.2013) jumpa dia..sehat walafiat.. gelak2 tgk gelagat Rania..

29.05.2013 (rabu)
ayah gi melawat tok Gayah kat HSB ngan adik2 semua.. aku x dpt join sbb keja.. dlm tgh hari ms waktu melawat aku sms ayah tanya keadaan tok Gayah..ayah balas sms ckp " masih x sedarkan diri" .. dlm hati kecil aku, berdoa semoga Tok Gayah kembali sihat... adik2 bgtau semua mak2 menakan + pak2 menakan balik berkumpul kat hospital.. ayah bgtau, ada jangkitan kuman di kepala tok Gayah.. Ya Allah...

30.05.2013 (khamis)
bgn tido, mcm biasa la aku siap2kan bekalan ebm utk Rania nk bwk ke umah bs.. then bila nk mandi, mak bgtau tok Gayah dh meninggal kul 1.30 pg ... terdiam aku..apa pon x kata... "Innalillah".... trus aku bbm kat enSuami bgtau psl neh.. so, kami pon siap2..kejutkan Rania..mandikan dia.. nyot2kan dia sesiap..memula ayah bgtau nk simpan pas zohor..skali ayah bgtau, kul 11 nk simpan.. kami bertolak blk kg dlm kul 9 lebey.. EnSuami plak gerak dr opis dia..dia pon EL jugak..

Kami smpi umah tok, jenazah ngah dimandikan.. Ramai org yg dtg umah tok aritu..penuh ruang tamu yg luas mcm pdg bola tu..selesai dimandikan, semua anak2 dan menantu lelaki angkat jenazah utk dikapankan.. Alhamdulillah aku smpt mengucup dahi arwah... tp x berkesempatan nk ke kubur..

setelah selesai semua, pak lang cita la aku ngan enSuami.. isnin mlm tu arwah teringin nk makan sup daging.. lepas makan,arwah masuk tido..kunci pintu..esok nya smpi kul 10 mlm arwah x kuar2 bilik..ketuk pintu x dibuka..end up, diorg tendang pintu..tgk arwah dh terbujur kaku..x sedarkan diri.. trus dibw ke hospital.. pak lang bgtau jugak.. arwah nk jugak2 wat kenduri arwah utk arwah tok wan aku ari khamis 23.05.2013 .. kebetulan aku cuti, so aku balik la makan kenduri tuh.. pak lang bgtau, arwah ckp arwah teringat kt arwah tok wan..tu dia nk wat jugak2.. kenduri last yg dia nk wat..katanya...

#throwback
arwah dlu wt meniaga bahulu.. ingat lg dlu, arwah pukul telor guna bekas yg mcm tempayan tuh.. pastu bakar plak guna sabut kelapa.. suka sgt bahulu dia..gebu...sedappp...

semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman...

AL-FATIHAH .........

No comments: