Wednesday 10 April 2013

Rania jenjalan ke Penang

mmg dh lama plan ngan enSuami nk jenjalan kat Penang smbil nk usha2 car seat utk Rania since stroller dh ada org adiahkan utk rania (mcm la dkt belah2 sini xde kan..sje je nk spend time bersama enSuami dan Rania) kebetulan hari Jumaat 24.01.2013 tu ada cuti umum..Mulidur Rasul.. so trus decide nk pegi..tu pon dh kul 10 pagi kot time tuh..enSuami smpi umah then trus decide..aku lelaju la packing barang.. sbb konon2 nk overnite kat Penang..enSuami kata,kot2 x sempat balik.. hihi..

A day before tuh,bwk Rania pegi KK.. yeayy..Rania dh 2 bulan.. kejap je aku rs.. dh 2 bulan si kicik aku tuh..Alhamdulillah Rania dh 5.25kg.. debob kan anak dara aku..

gerak dr umah dlm kul 11 lebey kot..smpi penang dh dkt kul 2..anak dara aku tido dr Arau smpi la Penang.. bagus anak ibu neh... kasik isi pewot dia dlu senang sket nk jenjalan kan.. kitorg jenjalan kat Queensbay mall.. pewot ibu ngan abah jugak perlu diisi.. jalan punya jalan,last2 makan KFC.. hahaha.. ibu ngidam nk makan ayam KFC.. belom start makan rania dh ngamuk..nk nyot2..

after dh isi perut, misi mencari car seat di teruskan.. memula kami ke butik mumsdream kot kalo x  silap aku..mbelasah je la labu.. time tuh aku berkenan la jugak ngan car seat brand ALDO neh.. ada diskaun 20%..still under budget la..sbb aku ngan enSuami budget nk cr car seat yg rega bwh rm300.. ms nih, my fren Farah dtg nk jmpa Rania..x smpt snap pic pon ngan dia..

lepas duk belek2 kt mumsdream tu,decide nk turun ke dlm jusco..nk tgk brand sweet cherry nyer car seats since rania nyer stroller brand sweet cherry..saja la nk p usha.. ms dh smpi jusco, 1st place yg kami pegi ialah baby's room..nk tuka pampers rania..tgh2 aku tuka pampers,tetiba rania bley merung ngan sekuat hati..bygkan satu baby's room tu dia nyalak..smpi org kat luar baby's room pon tgk..apesal plak anak aku neh??kembung ke??aku salah makan ker?? kwn aku si farah siap bley tanya "anak ko nmpk apa2 ker".. sbb dgn tetibe je dia menjerit nangis2..aku tenangkan dia..masuk dlm bilik nursing bg dia nyot2..but she still cry..cry..and cry.. aku dh cuak haa..lama2 Alhamdulillah dia beransur tenang...dh settle nyot2kan dia, enSuami amek Rania..dukung smbil jalan ke car seat section..jenjalan la usha car seat..ader jugak la yg menarik hati..kale pink okey!!! tp kalo nt dh dpt baby boy,xkan nk bg pakai pink kot..hahahah..boley pk gitu??

ibu duk bz usha car seat,alih2 tgk anak dara tido cenggini.. hehe


end up decide utk beli car seat yg memula kami usha tu.. still under budget..lega...time tuh dh kul 6 lebey rsnya..so still belum decide nk overnite @ shoot balik perlis.. huhuhu... b4 nk panjat balik ke parking, lalu depan F.O.S, smpt la rembat 2 lai seluar panjang + 1 rompers utk rania.. hehehe..enSuami tunggu je kat luar f.o.s tu..pastu dia bgtau Rania wt pojek.. hihihi.. anak ibu poo poo..patut x nk duk dediam..nk nanges2 jer.. trus p baby's room ..tp x pegi tmpt yg td..p tmpt laen..hahaha.. pas dh salin2, aku nyot2kan dia dlu..so dat dia x nanges2 dh..
kuar je dr pintu queensbay mall tu, kat parking, dh nk masuk maghrib.. tu diaaa... but still x decide utk tido kt penang ke x...x pon nk tido umah mak lang dkt taman koskam.. 

Rania duk borak2 apa ntah time neh..ibu layankan je

 boley x sedor anak memeleh air lior

pic neh disnap oleh abg la..hahahah..nsb bek pandai dia snap

bila dh masuk keta, aku ckp kt enSuami..la neh nk tido kat mana..dia ckp blasah la tido hotel..cr yg memurah dh la..sbb dat time pon dh dkt kul 8 mlm..dia ckp check in Tune Hotel jer..so,menapak la laki bini cari jalan nk ke Tune Hotel.. memula aku ada la bunga2 nk suh check in kat Seri Malaysia sbb dh dkt ngan Queensbay Mall dh.. tp enSuami mcm x berminat jer.. x kesah la.. sepanjang jalan tu,Rania duk dlm car seat baru dia..tido nyenyak ok.. 

smpi je Tune Hotel..check in..total kena byr ialah rm100.. pastu enSuami bisik,kalo tau mahal bek tido Seri Malaysia jer..rega lebey kurg siap ada bekpes.. huhuhu.. xper la abg, next time la.. ape pown Rania tido ngan nyenyak nyer mlm tuh..sejuk gamak nyer.. hihi

esok nyer, kami singgah plak Jusco Bandar Perda..aku nk belikan botol baru utk rania..since dia skrg neh menolak botol tommee tippee..nsb baek la botol tuh mak2 sedara dia yg belikan utk dia.. huhuh.. aku baca review psl botol pigeon neh.. mcm menarik jer.. aku pon menapak la ke jusco bhgn baby tu cr botol pigeon neh.. puting dia mmg lembut..siyesly... boley review psl puting pigeon nih kat sini . arap2 Rania mau la isap botol yg baru neh...

otw balik perlis,kami singgah umah mak lang kat taman koskam..rupanya,couzin aku pon ada jugak.balik dr kl..FIL dia admit hospital Sultanah Bahiyah.. sbb mak lang ngan kezen aku x tgk Rania lg, tu la sbb kami singgah ... aku pn dh lama x jmpa diorg..


buah hati ibu


bwk rania naek feri..skali dia tido jer...

amni & alisya kire 2 pupu la ngan Rania

 Amni memberi jelingan maut plak

peace mcm x ikhlas plak..hehehe

ni alisya..anak merdeka neh..lahir 31.08.2012.. debob kan

amni: clap2 your hand



amni dh start rampas kamera dr mummy nyer

nmpk x tgn tuh?? dia try tutup muka rania + alisya sbb mummy dia nk snap pic

cenggini la rupenyer

Rania + alisya dh stand by 


amni dh kalah ngan mummynyer

cubaan tok lang bg rania tido dlm doi

No comments: