Tuesday 17 July 2012

pengalaman baru utk aku

Alhamdulillah... kandungan aku skrg dh masuk 5 bulan ++ ... dh berlalu la frasa muntah2 dan loya2.. lega.. tp tu la pengalaman kan... pengalaman dan pengorbanan seorg ibu..


  • 20/4/2012 ...memula gi bukak buku merah...enSuami temankan aku... kena minum air gula..OMG... maneh melecas habaq hang... tp telan jugak la kan.. ape nk wt...no choice.. Alhamdulillah semua nya ok.. hb pown 11.2 by that time.. 
  • 23/4/2012 ... ader appointment ngan doc.. kata nya nk scan... tp doc plot tarikh lain.. 11.6.2012.. by that time perot dh 16 weeks.. 
  • 18/5/2012 ... monthly checking..masa nih 12 weeks 6 days.. hb aku 11.7 ..tp berat aku turun 0.5 kg.. hahahah.. lawak2.. mebi sbb aku still muntah2... pelik nyer aku xde morning sickness..aku ada night sickness.. pelik kan??bagus baby tau.. dia paham ibu dia nk keja =)
  • 15/6/2012 ... sgt2 sedey sbb hb aku turun 10.3 .. mendadak tul .. berat plak naek 2 kg.. but its normal la bila kita peknen,mmg kecairan darah kita akan berubah sket la.. aderkah sbb ubat obimin yg aku makan?? mebi zat besi x mencukupi agaknyer... nurse amek laei sekali darah aku..nk check ape punca hb aku kurg
  • 28/6/2012 ... hb aku turun 10.1 ... huwaaaaa.... sedey bangat... 
  • 4/7/2012 .. kena refer ngan doc.. enSuami temankan..dia masuk opis lambat time nih..doc nasihatkan aku makan iberet plak... scan perot jap..nmpk jantung baby berdegup2..suke2
  • 13/7/2012 ... month;ly check up lagi.. hb aku menten 10.1 ... yg best nyer berat aku naek 3.5KG .. skrg berat aku ialah 56KG.. hahahah... ms anak dara dlu berat aku 46 kg jer tau... suka hati sungguh makan yer.. sbb mmg berselera tau ..makan utk 2 org kan..boley dimaafkan ;p

No comments: