Thursday 23 February 2012

22.01.2012 corat coret

aku nk cite serba sikit la psl majlis perkahwinan aku nih.. memula mmg dh decide utk wat majlis di rumah biru.. tp pas ditimbang2,ditatang2, che det & che ta dh wat decision utk wat majlis kenduri di dewan.. sbb salah satu faktornyer,x nk kemas2 umah..heheheh.. pastu x nk la nk nyusahkan sedara mara semua..bior org dtg makan2 pastu balik..xde la penat nk ngemas2 segala mak nenek kan..

malam sebelum majlis tuh,aku p tgk keadaan dewan ..ms tu kul 8 mlm.. subhanallah..x tau nk ckp mcm mana perasaan aku time tuh..rs nk nanges jer tgk..sampah merata tempat.. sbb siang tu,ader majlis penyerahan duit BR1M kat situ..yg aku hangen sgt tu,majlis tu abeh tgh hari kot.. bukan nyer diorg x ley kemas ptg tuh kan.. mmg siyes aku stress yg amat mlm tuh.. pastu plak pasal hantaran..org yg wt hantaran aku ckp nk anto bekas2 hantaran segala ptg,smpi kul 9 mlm x nmpk batang idung pown..aku keep on sms Alan .. dia ckp dia ada kat alor setar ngah pasang pelamin..arrghh lagi aku stress..sbb aku x tau lnsung mcm mana rupa nyer bekas hantaran aku tuh..last2 aku p amek sndr semua bekas hantaran aku..nsb baik la hasil nya memuaskan hati aku..berbaloi la ngan upah yg aku byr..

dlm kul 11 mlm,aku p balik dewan..Alhamdulillah dewan dh xde smpah2 segala.. meja2 pun dh disusun ..pastu plak org dr butik cindai klasik dtg utk pasang pelamin..time tuh rs lega sgt2.. dkt kul 1 jugak la br balik umah.. inai x pakai laei time tuh.. aduyaiii.. kul 1.15 pg,cikerin dh smpi di Arau..bygkan la diorg gerak dr kl kul 1 tgh hari.. 12 jam atas jalan..sian kat kwn2 aku tuh.. then aku bwk diorg ke homestay yg aku dh amek utk diorg.. dlm 45 minit lepas tuh,cikeject plak smpi..tetibe enSuami bbm aku..bgtau sepupu dia meninggal.dkat sebelah umah dia..trus aku blank..xtau nk ckp ape dh..Al-Fatihah wat arwah.. lepas tuh br la aku balik umah..trus tido..x pakai inai pown...

esoknyer,bgn solat subuh,enSuami bbm..dia ckp kul 4 pg br jenazah smpi umah.. dia smpt tido 2-3 jam jer.. dan mebi dia akan dtg dlu ke majlis ngan kwn2 dia since jenazah nk dikebumikan lepas zohor.. dlm kul 8 pg,aku p menjenguk ke dewan.. Alhamdulillah..lega nyer tgk keadaan dewan..a big smile =) kul 10,balik umah,mandi2+bekpes,mak andam aku dh smpi.. hehehe.. mak andam yg sama make up aku ms aku tunang+akad nikah+majlis belah enSuami.. after dh siap make up bagai,enSuami bbm ckp dia dh otw..katanya kakak dia sekeluarga +abg dia pon ikut rombongan skali..ada lebey kurang 5 biji keta la yg ikut.. sbb kakak dia ckp,kang org pelik plak tgk enSuami dtg sorg2 ngan kwn2..org ingat family dia x suka ngan aku plak.. heheheh



entrance masuk dewan.. simple jer.. nmpk x streamer kt tepi2 tuh.. kezen aku,udin yg sponsor

masuk je dewan,akn jmpa frame pic yg santek nih.. sponsored by MIDORI CRAFT .. TQ along

ni plak guest book.. adiah wedding dr MIDORI CRAFT jugak =)

ni sweets + lollipop utk budak2..sponsored by kezen aku,kak leli

ni kotak2 songket..isi dlm dia telor ayam kukus.. aku beli bekas nih dkt pekan rabu,Alor setar.. utk para hadirin yg hadir..yg dtg lewat x dpt bekas nih..sorry

ni team wat ABC.. sponsored by sedara mara belah ayah dr kampung ..
terima kasih byk2

walk away utk ke pelamin

my wedding cake.. sponsored by kak zaza

ni hantaran dr Habtswedding Couture..

ni la pelamin idaman hati ku..

No comments: