Thursday 16 February 2012

2 Month as "PUAN"


cepat nyer masa ber lalu..sedar2 dh dua bulan bergelar PUAN.. tau2 nt dh dua tahun..dua puluh tahun.. huhuhu.. InsyaAllah dengan izin dr -Nya.. rs cam br semlm jer majlis akad nikah aku ngan enSuami berlansung..dan masih segar di ingatan nih ms enSuami tinggalkan aku kat masjid after selesai majlis akad nikah.. smpi hati tau.. huhuh...

rs happy sgt biler dh hidup berdua nih..nk ke mana pown x kisah dh.. nk tgk mid nite muvie ke..balik lewat ke.. mak dh x sms @ call tanye..hihi.. ramai la yg tanye,"mcm mana?best ke jd isteri org nih??" bile aku jwb..best..seronok.. mesti ader yg jwb.. "skrg nih best la..seronok la..awl2 kawen kan..lama2 nt,tau la.." aku pelik dan hairan jugak la.. mcm x supportive lansung jwpn tuh kan.. dan secara tidak lansung menunjukkan bahawa seolah2 perkahwinan nih mcm satu bebanan plak kan.. maaf la kalo bahasa aku nih kasar sket.. nih dr apa yg aku rs la.. sepatutnya kita kena usaha la utk jadikan perkahwinan kita tuh sentiasa rs cam ms awl2 kawen dlu.. perkahwinan nih kan satu proses pengenalan,,sbb masa bercintan cintun dlu,bley dikatakan hanya 30% je kita kenal kapel kita tuh.. dan smpi kita kawen pon,proses perkenalan itu ttp berlaku smpi la kita menutup mata..

perubahan yg ketara dlm hidup aku pas kawen ialah..... 1st of all aku nk ngaku yg aku ialah seorg yg x pandai nk masak.. bukan la x reti lansung.. just x pandai sgt la..masak simple2 tuh aku reti la.. pas kawen aku rs sonok plak masak.. tmbh2 bile tgk enSuami makan.. rs kepuasan sgt2 dlm hati nih.. last weeks aku stay umah enSuami.. aku masakkan utk enSuami & FIL..

ni lunch utk hari pertama...
menu simple jer.. sayur campur+ayam masak kicap+telur itik dadar

lunch hari ke 2
sambal tumis telur+sayur taugeh+ikan temenung goreng
(enSuami byk tolong hari nih.. aku just goreng ikan je :p)

lunch hari ke 3
cubaan pertama aku wat nasi ayam black pepper..
resipi nih bff aku ,Lin yg bagi
(kire jadi la jugakkan sbb tgk FIL & enSuami makan bertambah2 ;) )

2ndly,aku sgt suka ironkan baju enSuami.. i mean baju utk dia p opis la..memandangkan kami x stay 1 rumah laei.. kire PJJ laei la skrg nih.. every weekend,aku akan iron siap2 baju enSuami stok seminggu punya.. ms aku cuti panjang ritu,mmg tul2 la merasa jd fulltime house wife.. aku menyapu sampah ,menyimpan rumah , mendobi semua baju2 p honeymoon , memasak , menyidai baju , melipat baju ... mmg la sgt memenatkan but i enjoyed it so much.. sbb kalo hati kita ikhlas buat semua tuh,comfirm kita x kan rs penat.. the best part is enSuami juga tolong aku wt keje .. walaupun x semua,but still membantu kan.. dan yg paling aku suke bila dia tolong aku di dapur =)

Alhamdulillah rs lengkap sgt hidup aku skrg nih... syukur ke hadrat Mu Illahi..
semoga ikatan perkahwinan ini diberkati & dirahmati oleh Mu
aminnn

No comments: