Saturday 16 April 2011

such a Drama King

kalo la aku nih ada authority utk bagi award the best actor in d world...mmg dia lah pemenangnya..xde laei la calon2 yg lain...kire menang tanpa bertanding la... hahaha.... tp nasib baik la Allah tuh sygkan aku..kalo x,sampai mati pown aku x kan tau the true colors rite???

tp itu la dikatakan pengalaman hidup..pengalaman yg mengajar kita utk lebih berhati2 menilai sesuatu yg kita rskan kita x boley nk move on bila kehilangan sesuatu yg pd hakikatnya,bila kehilangan sesuatu itulah yg menjadikan kita lebih kuat utk terus melangkah dan mampu utk berpijak di bumi yg nyata nih..

ape2 pown aku bersyukur pd Pemilik Alam Semesta ni kerana bagi aku peluang utk merasai semua pengalaman itu...pengalaman disayangi,dirindui,dihargai, dan sewaktu dgnnya...x lupa jua pengalaman dikhianati,ditipu,disakiti dan sewaktu dgn nya.. best dowhh dpt rasa semua tuh..itulah dikatakan nikmat hidup..xde makne nyer idop nih kalo x merasa semua tuh.. life's full of colors rite??

dan one thing yg wat aku bertambah kuat dan tabah mengharungi semua nih,bila aku belajar utk REDHA dan TAWAKKAL dgn semua nih..Allah bukan sengaja utk turunkan dugaan kpd kita.. Allah uji kita dgn pelbagai dugaan dan ujian kerana Allah sygkan kita.. sbb,kdg2 kita terlalu asyik dgn dunia khayalan kita sehinggakan kita lupa,alpa dan leka pd Nya.. jd Allah turunkan dugaan buat kita agar kita lebih dekat pd Nya..agar kita lebih sedar dan insaf dengan semua nih .. kenikmatan yg Allah berikan pd kita hanyalah sementara..dengan sekelip mata Dia boleh tarik segalanya2...

forgive but never forget


No comments: