Friday 7 November 2014

Throwback Holidays with Love

Alhamdulillah tahun neh kami dapat bwk Rania p jenjalan jauh sket.... tahun lepas merata kami pi.. tu pon p reramai.. kali neh kami travel anak beranak jer.... aku beli voucher di groupon neh awal tahun lagi... RM168 utk satu mlm , dpt breakfirst ngan 2 tiket masuk theme park... saja nk bwk rania main air. dia neh takut air sket.. pelik tul anak aku neh... hihihi...... ms peknen kat rania dlu, kami laki bini p the carnival theme park kat sungai petani... enSuami dpt tiket free 4 tiket.. so angkut la adik-adik aku skali....
 
 
kitorg gerak ke Kuala Lumpur ari Deepavali baru neh.. Alhamdulillah jalan pon x bp nk jammed sgt.. lebey kurg kul 11 kami kuar dr Pulau pinang... benti makan dekat RNR Tapah.. aku bwk bekal..masak nasi, lauk sambal tumis telur,ikan bilis, ayam gorng kunyit... jimat sket blanja kan...



acah je...kejap je nk duk blkg tuh


amboiiii...santai nampak


kemain selera dia makan

lepas dh solat semua kami gerak trus ke Putrajaya... mlm tuh tido umah cousin aku dlu sbb esok nya baru check in ke Gold Coast Morib.. tujuan p putrajaya tuh sbnrnya nk ke JPA skali sbb aku nk mohon pertukaran... semoga dipermudahkan urusan aku.. amin...

 
 
Lepas settle urusan kat JPA, kami gerak ke Morib.. lebey kurang sejam setengah gak la perjalanan dari Putrajaya ke Morib.. singgah umah mak kwn enSuami dlu amek kerepek yang dikirim... lunch skali kat sana... then kul 230 gerak ke Gold Coast Morib.. ramai nya Ya Rabbi... dlm kul 3 ptg dlm kunci bilik ... aku mmg request nk bilik yg mengadap ke theme park... br la rs keterujaan tu ada kan.. hahahaha.... ibu yg teruja terlebey Nampak...
 
view dari bilik aku

ok la kan.....

kt belakang tu Pantai Morib

ptg tuh trus bwk rania turun mandi manda... suka bebenor dia

belagak nk suh org lepas dia..pdhal dlm tmpt neh..
berendam lama gak la...tp aku budget nk naik b4 kul 7 mlm sbb nk tgk cite abg Fahrin... last episode plak aritu... nsb baik enSuami pon layan cita tuh gak.. pastu kami ada dinner date ngan bff aku.. linda ngan family ajak dinner skali... dinner smpi lupa nk amek gambar.. memasing lapor gamaknyer... thanks yer Lin for the dinner... pas dinner kami jenjalan kat Dataran Morib... kebetulan ada expo ..

Esoknyer bgn , turun p breakfirst... aku bg 3 star je la kot... makanan biasa2 jer.. x de yg special mana pon... b4 terjun balik dlm kolam,. aku ajak enSuami jenjalan kat Pantai belakang tu... pantai x boleh mandi pon.... lepas tu terjun balik la.. Rania x nyempat2 nk salin baju mandi... terjun ngan baju tido dia jer...

lepas check out , trus gerak cr kilang kerepek... sila cari kerepek Ros..mmg sedap kerepek dia... byk pilihan sgt kat situ.... pas dh beli kerepek, shoot trus p Kapar,Klang nk melawat one of gewdixs yg ngah berpantang... cikeject... si cikerin pon ada skali... so jmpa kat situ je sekali harung.. aku pon x penah jmpa anak erin yg no 2... lebey kurang sejam setengah gak la nk sampai ke Kapar tu dr Morib.. smpi je mak cikeject suh makan nasi... berborak x hengat la kan..dh lama x jmpa..

Lepas tu, kami gerak p Ikea.... xde menda nk beli pon saja nk p jenjalan... hihihii....

si kecik buat2 sibuk

nice kan... simple je .. I loikee

terselit jugak la si kecik tuh







masa kat IKEA, dpt jugak la makan meatball yg org duk ckp sedap sgt tuh kan... boleh la.... beli 15 biji kot... enSuami plak makan chicken wings... bercinta gak nak habiskan meatball tuh... melugai semua ada... huhuhu.... lepas kuar Ikea, kitorg gerak ke umah kakak ipar aku di USJ... tido sana utk 2 mlm...

sabtu, xde plan pon... x pegi memana pon.. duk umah je... mls nk kuar sbnrnyer... layan anak2 buah asben main saidina... memula mcm nk ajak p I- city mlm tuh, tp ntah jd mls nk kuar..apesal ntah...

Ahad , enSuami bwk anak2 buah tgk org main helicopter ngan kapal terbang control... dkt Putra Height..


amboihh..kemain haaaa


dlm kul 230 ptg, kami gerak ke Dewan Sivik MBPJ.. attend wedding kwn enSuami...kwn ms dia study dlu neh...

lepas tu, trus shoot balik Penang......... all the way, hujan lebat sepanjang jalan.... kul 10 mlm kami selamat smpi Penang.........

No comments: