Tuesday 12 August 2014

Cerita Aidilfitri 2014

salam Aidilfitri 2014 semua...
dh masuk syawal yg ke 15 dh pon br nk ucapkan...
syawal kan sebulan... so xde isu di situ... 
hihihihi.....

Tahun neh turn raya di umah enSuami di Bukit Besar, Kota Sarang Semut, Kedah...
berdebor gak la bukan sbb first time ke apa...
aku cuak memikirkan sp lagi yang balik...
kalo xde sp yg balik, mampos aku... nk masak apa utk tetamu...
huhuhuhu....
mcm 2 tahun lepas, ms tu aku peknen...so ada la alasan di situ.. hehehe..
kebetulan biras aku, kak shah ada.. dia mmg chef la.. bukan chef hotel ke apa..
dia mmg terror bab masak2 neh.. aku takat masak spagetti champion la.. hahaha...
mlm raya tu, aku tgk xder sp pon balik... dlm umah tu aku ngan Rania ja pompuan..
adehhhh.....
skali pas berbuka tuh aku tgk abg ipar aku duk wat rendang ayam...
lega.... ketupat pon dia siap rebus.. hihi....

pagi raya.... mcm biasa la si kecik tuh jenuh nk kejut....
x dpt la nk smyg raya lagi tahun neh... 
pastu kami dikejutkan ngan kematian sepupu enSuami aku....
mmg dh sakit lama dh...kencing manis... Innalillah....

so sambutan raya biasa2 jer tahun neh.... 


tema kami tahun neh... pepel

si kecik neh pantang ... suh wat ootd, kemain posing nyer

baju aku beli kat poplook
shawl plak dari marshmellow scarft
ni sepupu rania.. nabil ngan nazmin... mak diorg neh muallaf.. 

raya ke dua..... lepas lunch kami gerak beramai2 p beraya umah sedara enSuami...
memula ke umah pak su di Kuala Kedah... lepas tu ke rumah sepupu enSuami di Jitra...

ootd.. posing kemain si kenit neh

selfie ngan ibu
sampai arau dkt maghrib jugak la.. ngan ujan lebat.... Rania tido sepanjang jalan balik ke arau...
tu muka muncung je x mo senyum.....
my small family

chenta hati saya

ok...bateri dh cas... muka ada senyum...


Alhamdulillah.....
sambutan hari raya yg biasa2 jer buat kami sekeluarga......
di samping kita bersuka ria.... ingatlah saudara seislam kita di Gaza....
begitu juga mangsa MH17..
Al-Fatihah buat mereka...

No comments: