Saturday 2 November 2013

Pejabat baru

Before aku cite psl tmpt keje baru aku... Tgk la dlu rentetan di bwh neh
Ni kisah realiti ok....bukan aku reka2.... Betapa letih dan penat sgt....... 

Okey....dah x mo cita kisah yg lepas......  Skrg neh aku dh mula bekerja sebagai PPT di 
Pejabat Pendidikan negeri Pulau Pinang... Aku ditempatkan di unit perjawatan dan perkhidmatan..
Mmg benda baru bg aku...sbulm neh wt kewangan skrg servis plak... Alhamdulillah...... Pengalaman baru bagi aku...pastu plak masuk ke kementerian yg baru....

Ni pejabat baru aku.... Tp pic bilik aku x smpt nk amek lg...bz bebenor mak jemah....pastu plak x smpt nk deco2 lg bilik tuh...byk lagi fail2 dlm bilik tu...later2 dh cantik bilik tuh aku upload pic ok...

Wat ms neh aku stay kat umah mak lang di pongsu seribu.... Kuar umah kul 630 pg...around 715 aku dh smpi opis...aku rs kalo lewat sket,harus jammed kat jambatan...hohohoho...dh la bwk manual....nk kena tuka auto plak ker? Hahahahah..verangan uollssss....

Si kecik tu mesti la aku hangkut skali...x sanggup mak nk tinggal...ritu tinggal seminggu pon dh tendu gila....huuhu...tp sedey sgt ms nk kuar dr umah di bukit besar...ensuami plak sj x mo amek off ptg yg aku nk gerak tuh..dia ckp dia sedey..xmo tgk aku ngan rania pegi.... :(

Skrg neh masih dlm usaha mencari umah sewa...mahal ok umah kt penang nuh.... Memula pk nk sewa area seberang...lets say, sewa rm300..minyak rm200..tol rm120..xke dh 600++... Umah sew ekt penang paling busuk pon rm400. Umah flat.... Aku rs sama je duk pulau @ seberang. Tp kna pandai tgk tmpt la...dan pandai cr...xper..pelan2 kayuh kata org kan.....

Aku pon ada amek borg utk duduk kuarters.....xtau la nk dpt ke x...harapan tu mcm tipis agak la... Tp xper,isi je dlu..mana tau rzeki kan....


No comments: