Tuesday, 20 August 2013

Raya Aidilfitri 2013

dh masuk minggu ke 2 raya la br nk hapdep cite raya kan... x basi lg kot kan... sbb raya kita kan sebulan.. ahakssss... camne raya uoollsss?? meriah x????

tahun neh turn di Perlis... first time raya ngan si kecik kenit neh... ptg raya, kami gerak balik ke Perlis kul 6 ptg lebey dah..enSuami duk sebut2 je rendang + ns ayam ... sbb kakak ipar aku ngah masak utk berbuka.. dia duk bg hint la tuh nk ajak berbuka kat umah dia dlu... kebetulan,last day keje, bos bg blk kul 3.00 .. smpi je umah trus aku kemas2 beg + bilik.. kire bsemangat la nk balik perlis kan.. sbb mlm tu enSuami dh tanya nk balik kul bp..aku ckp pas keja,trus gerak la kan... last2 kul 6 lebey kami gerak.. jalan x bp jammed sgt la..nsb baek la lg.. kira kami smpi elok2 je azan Maghrib.. hihihihi...

tema kami anak beranak ialah kelabu... memula tu nk pepel... tp x jmpa baju kurung utk rania kale pepel.. so kelabu la..sbb baju aku kale pepel ada,kelabu ada... hihihi..enSuami punya baju br je beli weekend b4 raya tuh.. tudung aku pon beli dh dkt2 nk raya.. aku beli dkt Jakel.. blasah je la.. baju kurung Rania plak, aku beli online.. nsb baek muat2 elok je ngan dia...

pagi raya tuh, semua p smyg raya... aku ngan Rania kat umah.. adik aku yg lelaki pon x pegi,, malas.. ngada2 tul dia tu..tp bagus gak la..dia boleh la tgk2kan rania smntara aku nk siapkan makanan rania... dlm kul 10 lebey camtu, br semua balik... so sesi bergambar dan bermaafan pon bermula... tp sedey sbb x byk pic amek... aku boleh terlupa nk charge bateri kamera..dan yg paling sedey, aku x tau charger kat mana..pfttttt...

ngah get ready nk photoshoot
sedap jari jemari sy neh

Rania ngan Wan Det

menyembur je keje nyer
tu diaaaa... smpi melompat la kan


our Big Family


sistaasssss

no camre plssss ibu....


our Small Family
 selesai bermaafan dan berphotoshoot, kami shoot plak ke umah makcik..mmg wajib kot tetiap tahun bkumpul kat c2.... tahun neh x p beraya pon kat istana..slalu tetiap tahun mesti pegi.. apesal ntah x pegi.. oooo.. lupe plak..pg raya tu hujan selebatnya...  smpi umah makcik, Rania pn wt perangai... dia menantokss.. kasik dia tido dlu, pastu br la boleh nk mencekik... hihihi...

family abg Sham (kezen aku)

Family abg Sidek (kezen aku)

family Kak Umi (kezen aku)

Family Makcik aku

Mak ngah ngan anak bujangnyer.. solo lg neh

Buah hati ku
buekssss
lepas umah makcik,kami balik ke kampung ayah... dh lama gak x balik..last balik ms arwah tok Gayah meninggal aritu... mak anjang wat soto.. perghhh..layannnn.....pastu p plak umah mak lang..ada laksam.. tu diaaa..mencekik kemain lg kan... smpi rs sengkak la pewot neh.. aduyaiiii...

posimg kt kampung


bucuk ibu

manjer kan

Rania jeles abah dukung makcik ummi


sayanngg dia
tu kisah raya pertama aku... biase2 jer .....

anyway, selamat hari raya semua

No comments: