Wednesday 17 July 2013

Final Exam + Pindah

so bzzzz lately neh..x berkesempatan lansung nk membebel kat sini... haisshhh.....

memula meh kita cita bab final exam....
Alhamdulillah dh selesai aku menjawab final exam...sem neh aku amek 4 paper..tp 1 paper xde final.. 3 je la yg kena mengadap buku.. first paper ialah Research Methodology... 30.06.2013 .. slalu tau exam dkt2 ngan besday aku...mencikkk... huhuhu.... 2nd paper plak, Malaysian Derivatives, ader la gap sket..08.07.2013 ader gap pn, aku x smpt nk hadap buku sbb si kecik tuh nk aku hadap dia jer.. aku bukak buku,dia pon kalut nk bukak buku tau... bg buku dia, mmg dia x layan la.. nk buku aku jigak.. sabor je la.. ms pi jwb final,mmg aku pasrah je la.. sbb aku dh mcm blur kot...sbb dpt tau aku kena tukar ke Kedah.. 3rd paper plak, 11.07.2013 2nd day puasa.. yg paper neh aku mcm kondifen sket la..International Finance Management..psl currency2 neh.. still aku x ley nk hadap buku sgt.. kena tunggu si kecik tuh tido,br la boley bukak buku jap...
sgt mencabar okey bila ada anak kecik neh.. kita nk study,dia pon nk study gak.. aku salute la kat ibu2 yg wat pjj mcm aku neh.. yg result still gempak2... camne la mengkeme2 study ek???

pasal perpindahan.....
as mention b4,aku dpt surat pertukaran aku pg aku exam tuh..aku exam ptg.. abeh ilang semua formula2 yg aku duk ingat.. huhuhu... mmg la,aku x le nk tipu..aku mcm berat hati nk p.. sbb menda pertama aku pk, sp nk jaga Rania nt?? tp bila dipikirkan balik, smpi bila enSuami nk berulang weekend kan??? weekend je dpt jmpa anak ngan bini.. lagipon smpi bila nk duk ngan mak kan.. hello dila, ko dh nk masuk 30 kot... nk stay ngan mak ayah laei ker??? dh ada laki sndr kot.. huhuh...positifkan diri...

dijadikan cerita, isnin lepas aku nk p lapor diri dkt JKN Kedah.. aku kuar umah dh 710 pg.. tgk awan gelap jer,,mmg nk ujan la kan.. si kecik tido x menyedor..nyenyak bebenor..last2 Che Ta ckp nk cuti sbb jaga Rania.. kasik la chance kan..sbb pas neh, Rania dh duk Kedah.. aku drive dr Arau..dh lepas pd Kodiang br aku pasan aku tertinggal surat aku.. damn it!!! careless gile la ko neh Dila.. haishhhh... aku patah la balik.. smbil tuh aku call mak tanya ayah ada x.. mak suh tunggu kat petronas Kodiang.. ada la dkt 10 mnit kot aku tunggu,x smpi2 lagi ayah neh.. apesal lmbt sgt..rupanya ayah aku p follow adik aku..sbb dia p skolah nek moto.. last2 dkt kul 750 kot br ayah smpi kat aku.. awal2 laei dh nyusahkan org..haishh... pas tu apa laei, aku tekan la minyak... nek highway... xtau la kalo ada speedtrap ke aper.. mampos aku... kul 830 lebey aku smpi kat JKN Kedah...

Ramai jugak yg dtg lapor diri.. 7 org pertukaran masuk.. 14 org lantikan baru.. Alhamdulillah aku ditempatkan di PKD Kota Setar.. EnSuami dh tolong adjustkan aku duk kat Klinik Kesihatan Simpang Empat..so dkt je la ngan umah enSuami.. means dkt la ngan Rania nt.. FYI, Rania akan dijaga oleh sepupu enSuami.. aku berharap dan berdoa agar Rania okey.. sbb nk bertukar tangan kan.. wisau gak la aku.. sbb slama neh dia kenal Tok Anjang dia ja.. pg2 smpi, sengih kemain laei bila nmpk Tok anjang dia...

esok nyer, aku kena p lapor diri plak ke PKD Kota Setar.. kul 645 pg aku kuar umah okey..x penah2 aku kuar umah awal mcm tuh..ish2... camne la gamak nyer org yg keje kat AS nuh berulang dr perlis kan.. kental giler.. selain kemtal,poket jugak tebal sbb nk isi minyak.. aku smpi Pkd kul 745 camtuh la,... just nice la kan.. kami kena isi borg segala bagai.. yg lapor diri ke PKD da 3 org.. sorg dr Putrajaya,sorg lg lantikan baru.. pastu masuk ngadap EO.. dgr la taklimat sket..pastu diperkenalkan la ngan staf2 kat situ.. ada la yg tnya mana satu wife Muhsin.. aku pon ngaku la.. CC Laili ckp np x bgtau awal2.. hehehe..perlu ke nk bgtau?? tetibe,ngah duk rehat2, sorg PT neh mai bgtau penempatan.. danggg.. aku stay kat citu... mcm2 dh bermain kat pikiran aku neh.. Rania camne?? slalu kat sini, lunch time je aku mesti p kat dia.. lepas neh mesti x boleh dah sbb jauh.. hurmmmmm.... duk perlis dh biasa jalan x jammed...kat sana jenuh gak nk hadap jammed... alaaaa...kecoh la dila... org yg duk kl nuh hadap jammed hari2 smpi nk muntah hijau dh diorg tuh.. xper la.. aku mesti belajar redha ngan ketentuan Allah pd aku..mesti ada hikmah di sebalik semua nih..
 In Shaa Allah

aku diberi tempoh penangguhan smpi kamis jer..means aku akn cuti jumaat dan masuk opis ahad.. tp duk rs cam nk cuti je ahad tuh..sbb x smpt kot nk kemas2 barang bagai.. nk make sure Rania okey ngan pengasuh br laei.. camne neh????

Ya Allah.Kau permudahkanlah perjalanan hidup kami sekeluarga nanti........


No comments: