Wednesday 17 April 2013

Rutin Harian selepas ada Rania

nk kata life aku 100% berubah,xde la sgt... but still ada jugak la perubahan lepas ada si kecik neh... hari demi hari aku cuba menyesuaikan diri...so far Alhamdulillah sikit2 aku boleh menstabilkan diri aku as a new mom..meh nk cite sket ape yg berubah tuh

6.00 pg - jam kat hp bunyik2 ktjutkan aku bgn..kdg2 snoozekan jugak 5 minit.. kadang2 Rania yg kejutkan aku bangun sbb dia nk nyot2..then aku iron baju (kdg2 aku iron sesiap utk seminggu),sementara nk tunggu toilet kosong, aku pindahkan EBM dr storage bag ke dlm botol ..bekal utk Rania..pastu mandi,solat subuh..buh sesiap foundation + bedak kat muka.. then pelan2 kejutkan Rania sbb nk tuka pampers dia.. tp kdg2 dia bgn sndr..tau2 dh meniarap dh..bila aku bg salam kat dia, dia sengih2 senyum2.. siap2 kan Rania then bf dia sesiap.
(dlu b4 beranak,kul 630 time aku bgn tido)

7.15 pg - kuar umah..anta mak dlu p opis..then straight anta Rania p umah bs..kalo mcm aku rs dh lmbt,aku p punch card dlu then br anta Rania..pastu masuk opis balik..so far,b4 kul 8 aku dh ada kat tmpt aku la.. tp kalo ari hujan,bercinta la jugak bwk keta kan...
(dlu, aku kuar umah kul 730pg paling lewat 740..smpi tepat2 kul 8 pg)

8.00 pg - bekpes dlu..isi pewot kasik kinyang2..pastu wt kija la..

10.00 pg - sesi mengepam bermula..tp kdg2 aku slalu terskip...kul 11 br pam.. so far hari2 la aku pam..sbb kalo x pam, Subhanallah saket bangat bila dh bengkak miss B aku neh.

1.00 ptg - lunch time..aku p umah bs utk nyot2kan Rania.. (rania kan x mo isap botol) ..nsb baik la bs Rania tu ialah nenek sedara dia..so,xde la aku nk segan sgt kan..siap nyot2kan Rania dlm bilik..ada aircond lg... lunch kdg2 aku mkn kat umah mak anjang la..kdg2 aku mkn sesiap..naik sogan den..tp mostly mmg aku mkn kat situ jer..sbb mak ajang marah aku mkan kat luar..

2.00 ptg - masuk opis balik..rumah mak anjang ngan opis aku x smpi 5 minit..lega sgt kan...

3.30 ptg - sesi pump kali ke 2.. tp kdg2 mmg aku escape time nih.. hahahaha..

5.00 ptg - punch card mmg tepat kul 5.00 ptg..trus p umah mak anjang.. smpi jer, trus nyot2kan Rania..pastu solat asar sesiap..sbb che ta skrg wt overtime..so tunggu la smpi kul 6 ptg..

6.00 ptg - amek che ta dr opis

6.30 ptg - smpi umah..lepak2 jap..bc paper x pon p dapur cr menda mkn..laparrrrrr...mandi..tgk tb..

8.00 mlm - time neh Rania mula ngamuk2...ngantuk... nyot2kan dia..then dia tertido.. paling lama dia tido pon 30 minit kot..pastu dia bgn plak nk main2

10.00 mlm - rania dh start mengantuk..so kena tutup lampu semua.. (skrg dh tido kt depan..sbb dia tido buas okey..so wisau la dia golek2 kang terjatuh katil ke apa kan..so tido la kt luar)

nota kaki:

  •  Rania akan bangun around 2-3 pg utk nyot2..pastu kul 5-6 pg..xde dh nk ajak ibu berjaga mlm2.. hehehehe... 
  • sepanjang Rania kat umah mak anjang, mak anjang bg susu ngan picagari.. sedey kan... sbb tu la bila aku p jer, punya lama dia nyot2... xper, ibu akan bertabah hati utk Rania =)
  • bila aku tidokan Rania,ngan2 aku skali tido...dh tu bila ms nyer nk study neh???? huhu



No comments: