Friday, 6 January 2012

Majlis Bertandang Sebelah Lelaki



mesti org pelik kan ...byk jugak la org tanye.. nape wat majlis lelaki dlu?? nape jd cam tuh?? awat belah pompuan buat bulan 1??? aduhh.. letey ok utk menjawab persoalan itu.. ntah la.. mmg la kalo ikut adat tu mesti buat belah pompuan dlu kan.. then baru la majlis lelaki.. tp pd pandangan aku la.. xde salahnyer pown kan.. yg menjadi KEWAJIBAN dlm islam ialah AKAD NIKAH.. wat kenduri nih adalah utk memaklumkan tentang perkahwinan ...

meh sini la aku explain kan nape majlis belah lelaki wat dulu.. aku akad nikah pd 16122011.. the next day to majlis kenduri belah lelaki.. sbb musabab nyer ialah :

1- adik beradik en suami ramai cikgu,so time cuti sekolah lah yg paling sesuai sbb semua akan balik berkumpul di rumah esp kakak ipar aku yg duk kat Sarawak.

2 - memandangkan ibu kpd en.Suami dh kembali ke Rahmatullah, hanya mengharap kpd adik beradik je la utk membuat persiapan majlis perkahwinan. (Al-Fatihah utk arwah)

3 - ujung tahun ialah waktu dan ketika yg agak kritikal utk aku dan en.suami memandangkan kami berdua bekerja di bhgn kewangan.. biase la ujung tahun kan nk kena tutup akaun.. so x ley nk cuti lama2.. nk cuti lama2 pown bos dh jeling2. aduyaii..

4 - final exam ialah start bulan 1..so aku nk abehkan final exam dlu..

ok,cukup lengkap x explaination aku??? any questions??
heeeee

later2, i hapdep pic ok

No comments: