Monday 31 January 2011

Castard Caramel by cendalila


aku tgk dlm fridge ada setin susu cair caramel...check2 dlm kabinet kot ada lagi tepung kastard.. yess..ada... ape laei..aku pun membuang masa aku wat puding kastard nih.. hahahaha....

bahan2 yg diperlukan ialah:

1- setin susu cair ideal
2- secawan tepung kastard
3- secawan gula (jgn lebey sgt..nnt kena kencing manis pulak)
4- 7 cawan air

memula,aku masukkan semua nih sekali dlm mangkuk...then make tepung hancur yer..(tul ke ayat aku nih??) maksud aku tuh kacau sampai tepung tuh larut la.. hehehe...ok..lps tuh,tuang dlm periuk..api x perlu garang2 sgt... kacau la smpi likat yer...jgn berhenti ok... bile dia dh likat,tuang la dlm bekas..then masukkan dlm fridge...

hasil nyer.............

...............

..........

......

....



p/s: aku bernai kerat jari la..ramai laei yg laei pandai dr aku wat puding nih.. hahahah

No comments: