Saturday 18 December 2010

musim org gatai cepat la berlalu

skrg nih bila smpi musim org kawen...aku rs nk kawen jugak la...betapa gatal nye aku... tp kalo korg pown,tgk org atas pelamin,bersanding,akad nikah..mesti la ada perasaan nk rasa semua tuh kan?? sonok kan tgk pengantin ms majlis persandingan..gelak tawa..senyuman di ukir.. rs cam best jer.. teringin nk rasa semua tuh.. hahahah... dia mai dh rs gatai tuh.. nk rasa gemuruh saat nk di ijab kabul,nk rs saat dikucup dahi oleh suami,nk rs saat bersanding di pelamin,nk rasa saat di usik2 oleh teman2 dan yg penting nk rs kehidupan sebagai seorg isteri.. besar tanggungjwb tuh kan sebenarnyer..

dh tuh aku mula la terpikir,mampu ke aku pikul tanggungjwb itu??mampukah aku membahagiakan bakal suami aku??mampukah aku menjd seorg isteri yg solehah??yg menjaga kehormatannya,menjaga aurat nya utk suami??mampukah aku menurut segala perintah suami ku nnt?? Ya Allah,terdayakah aku?? bile memikirkan ini semua,aku jd takut..aku jd x pasti..hati aku jd sangsi utk melangkah ke alam yg baru..aku seolah2 belum bersedia..

kdg2 aku terpk,bila tgk pasangan muda2 kawen nih..diorg nih mmg dh tul2 bersedia ker??atau hanya suke2 nk kawen..utk elak maksiat..but in d end,cerai berai..kajian dibuat pasangan yg kawen awl adalah pasangan yg paling ramai bercerai berai...nape yer??xkan nk kata sbb jodoh smpi di situ ajer?? haishh..pening kepala den ni memikior nyer..(ate tetibe nogori campur perak nih)

tp..ader jugak yg dah berpuluh2 tahun kawen pown cerai...arrggghhh...nape kah??? takut aku dibuat nyer...mungkin ni la sbb nyer aku lum sampai seru utk kahwen..aku sndr sangsi dan x bersedia.. hurrmmmm....

No comments: