Tuesday 23 November 2010

spm bermula ......

hari nih bermula la exam SPM...utk adik2 yg amek SPM thn nih...all d best diucapkan yer...SPM nih la penentu masa depan korg...andai dpt diputarkan balik masa,aku nk diputarkan balik tahun 1997..saat aku menjejakkan kaki aku ke tingkatan 1.. lepas aku dpt result upsr,aku ditawarkan belajar di sebuah sekolah berasrama penuh..aku mcm x percaya sbb aku nih bukan la calon2 yg boley dpt 4A utk upsr (zaman aku masih laei 4A) ... lepas dpt result,aku dpt 4A..Alhamdulillah sgt2..yg paling aku x percaya aku dpt offer ke asrama penuh..mcm mimpi jer..jom kita imbas kembali .......

1997 - aku masih ingat,aku ngan kwn aku (seri).kami sama2 dpt offer masuk skolah nih..so kami gerak ke sekolah tuh bersama2 family masing2..konvoi la..ms pendaftaran masuk tingkatan 1,ms tu ialah bulan puasa hokey... pd usia aku 13 thn,aku dh tinggal jauh dr family aku.. duk asrama plak tuh..betapa berdikarinya aku.. hahah..tp paling sedey bila time bukak posa,mesti tingat mak aku.. huuuwaaa....asal call mak je,aku nanges..nk balik..hahahaha....

1998 - time nih aku dh ada geng..6 org..kami digelar 6 jahanam oleh bdk2 lelaki..aku pun x paham apa mslh diorg nih..kitorg x kaco idup diorg pown tau..lantak la..ms aku form 2,aku masih ingat..ada sorg senior form5 nk berkenalan ngan aku.. lawak2.. atas sbb skolah aku nih agak ketat sket undeng2 dia,kitorg slalu date senyap2..gile ko..br form2 dh pandai ngedate ngan form 5 ..cari nahas tul..mcm2 aku dpt..paling x ley lupa aku dpt bunga carnation..motiff?? ms aku form2,mcm2 kes la..geng2 aku nih dh slalu sgt jd tetamu di bilik warden.. hahahah.. aku masih ingat laei,ms aku form 2 nih aku ader la admire kat sorg nih.. skali kantoi member aku pegi bgtau dia..maluu sioott...bdk2 laki semua ejek aku.. hahah..lantak la..ada aku kesah??

1999- tahun nih amek PMR..so kurg sket la aktivit jahat.. hahaha.. paling x boley aku lupa,bdk2 lelaki kurung aku ngan member2 aku dlm toilet..cibieett tul diorg nih..x matured tul kan?? aku dh start main bola tampar..wakil sekolah..kalo x silap aku kitorg dpt no 2 utk bwh 15 thn.. tp saat yg paling best ialah ms nk amek PMR tuh la..kami beramai2 akan bertakbir,bertahmid sebelum melangkah masuk ke dlm dewan peksa..

2000- Honeymoon year..hahaha..dgn berbekalkan result aku yg x bp cantik sgt,aku masuk kelas akaun..tp mmg otak aku x ley terima kot subjek sains..fizik?bio?kimia? aku nyer sains ms PMR tuh Alhamdulillah aku dpt A..cikgu Linda (cikgu sains) smpi nazar posa 1 ari kalo aku lulus sains.. teruk tul la.. yg best nyer kelas aku,dak pompuan laei ramai dr bdk laki..tu yg best tuh.. mmg kami conquer la kelas tuh kan.. hahah.. smpi aku form 4,bdk lelaki masih ejek aku ngan bdk yg aku admire ms form 2..sengalkan?? paling x ley lupe ms form 4,bdk2 pompuan yg lain dtg berkumpul kat kelas aku..kitorg main truth or dare..mmg gamat giler la.. hahah..mcm2 perkara2 pelik yg dibuat ok.. ms aku form 4, aku jd photographer utk majalh sekolah.. dan Pembimbing rakan sebaya..nape??x percaya??kwn2 aku ckp aku nih perosak rakan sebaya..ampeh tul la..
pas je abeh sukan tahunan skolah,aku ter suka plak ngan sorg nih..bdk kelas aku sndr.. hahaha.. satu batch bdk pompuan semua tau..sp pun x ley kaco mamat tuh..aku yg punya.. hahaha.. tp aku x penah bgtau dia pown..x perlu kot.. just sj suke2 je..

2001 - tahun yg mendebarkan..iaitu SPM... oh tidakk... takottt... seyesly nyesal tul main2 tau..kalo x mesti aku pun dpt pegi obeC mcm kwn2 aku yg lain..sbb kebanyakkan bdk2 batch aku pegi smbung study obeC.. tp apekan daya,menda dh lepas kan.. ape pun aku kena teruskan hidup.disamping itu memperbaiki kelemahan yg ada..mana tau rezeki aku lambat sket kan.. kisah ms zaman form5 nih best..awl2 tahun aku dh kena demam panas..gile babe..suhu aku hampir mencecah 40'c kot.. aku dikejarkan ke hospital Seremban..after a week aku x lalu makan..aku pitam.. bgn2 jer aku tgk mak ader kat sebelah aku..rs nk nanges sgt2..aku ingat aku x berkesempatan laei dh nk jmpa mak aku.. pastu ms time spm,kena bulan posa.. sgt2 mencabar ok..tp mmg best sgt2.. kenangan yg x dpt dilupakan...

*lepas abeh spm,aku terus terang kat mamat yg aku admire ms aku form 4 tuh..aku anto kad raya kat dia..hahahah...skali raya,dia dtg umah aku....hahahah...malu siioottt... bdk yg aku admire ms form 2 plak,tetibe bgtau yg dia suke aku dh lama dh..tp dia
smpn..x nk bgtau.takut bdk2 lelaki ejek dia..so kiorg kapel kejap pas spm tuh..tp x penah ngedate pown..smpi la dia masuk matriks..kitorg break.. hahaha..kapel kah itu???


ni la tmpt aku menimba ilmu 1997-2001....

No comments: