Sunday, 21 November 2010

soklan yg paling aku meluat nk jwb

semlm aku balik kampung ngan family aku..ada kenduri arwah dkt umah tok lang..selepas menjamu selera..(kitorg balik dh ptg pown,so x smpt nk join bacaan Yassin)..gerak plak pi umah tok..aku nih dh xde tok & tok wan..keduanya dh pergi menyahut seruan Illahi..Al-Fatihah utk mereka berdua.. actually kezen & pak andak aku mengorbankan sesuatu yg menjadi tuntutan agama..hahahha...bersunat hokey...pelik x bile aku sebut pak andak??nmpk mcm tua kan..pdhal br darjah 5..hahahah...kire kezen ayah aku yg paling muda la..kire balik semlm ni nk tgk la apa2 yg patot boley tolong kan..tp dh ramai sgt tukang masak..so kami nih hanya tolong tengok jer la..
tu seronok kenduri kat kampung nih..beramai2 memasak..bukan takat tuh ja..beramai2 bergossip,menyembang x lupa jugak mengata...eeee...dosa tau makcik2.. hahahah....

pas smyg maghrib,aku lepak la kat luar umah smbil tgk makcik2 nih masak kuah utk ayam masak merah..smbil2 tuh belajar la sket2..sbb aku nih x pandai masak sgt..msk simple2 aku reti la..(opss..jatuh saham aku..xper la..wat ape nk tipu kan..jujur nih aku bgtau..)..biasa la makcik2 lau duk tgh masak beramai2 kan..ader je la menda nk tanya,nk gossip.. diorg start interbiu aku..mcm nk intebiu keja plak...standard soklan..keje kat mana??umor bape?? aku boley sbr laei..sbb aku tau akan keluar soklan cepumas itu... hahahah...BILA NK KAWEN?? dh ku hagak..mmg akan keluar soklan tu,cume tunggu ms jer.. aku senyum je la..senyum,x perlu kata apa2.. hahaha..
adik tunjuk bakat..teringin..

makcik2... sp la kat dunia nih x mau kawen??x mau ada keluarga sndr?x mau ada anak?? sy pun nak..tp itu semua kerja Allah..kita nih hanya mampu merancang,tp ketentuan dan keredhaanNya ttp hak mutlak Dia.. ape kata makcik2 doakan sy semoga sy cpt2 bertemu jodoh yg baik yg boley bimbing sy ke jalan yg diredhai Allah..yg dpt menyempurnakan kekurangan yg ada pd saya..bukankah lebih molek begitu??

No comments: