Thursday 21 October 2010

Mudahnya hati aku terasa....

np aku tetibe nk terasa plak???
aku tau dia x bermaksud mcm tuh...
tp ntah la...
aku nih pembawa badi ker??
trus terang hati aku agak terguris ngan kata2 itu...
tp siapa la aku....

aku sedar...
semua nya ketentuan Allah..
kita hanya mampu merancang..
namun ketetapan utk semua nih hanya lah ada pd Dia..
akusedar semua itu...
aku perlu redha...
aku bersyukur hidup aku dilindungi Allah..

namun jauh di sudut hati aku...
aku akui yg aku rs sedih dan terkilan
ngan apa yg aku alami...
adakah aku x berhak bahagia??
adakah bahagia yg ditentukan utk aku hanya utk sementara??

mungkin ada yg tertawakan dgn kisah hidup aku..
mungkin ada yg bertepuk tangan..
mungkin ada yg senyum sinis...
terpulang lah....
korg x berada di tmpt aku..
korg x kan penah mengerti apa yg aku rasa...

Terima kasih Tuhan.. Untuk sedikit waktu yang Kau beri untukku..tak ada satu sesal pun utk semua jalan hidupku ini walau kadang aku mengeluh dan berharap akan cinta yang ku nanti....

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

No comments: