Sunday 17 October 2010

hati oh hati


patah hati...sakit hati... that's normal thing will happen kat semua org kat dunia nih aku rs..agak abnormal kalo org tuh penah rs semua tuh...maybe,org gila kot x rs perasaan tuh... atau dia jd gila disebabkan patah hati dan sakit hati...Alhamdulillah aku masih di tahap waras... Allah masih sygkan aku..sbb tuh Allah patahkan hati aku...utk aku menilai kembali segala yg berlaku dlm hidup aku selama ini..utk aku kembali dekat pd-Nya...masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya utk sesuatu yg sia2 kan??bkn Dia x tahu deritanya hidup aku...betapa retaknya hati aku...

kdg2 aku terpikir,best kan kalo masa ini dpt diputar kembali...aku nk balik masa zaman aku kanak2...bebas bermain tanpa perlu rs patah hati,sakit hati... x perlu nk pk mslh keja,mslh cinta,mslh dunia,mslh negara...yg tau,main..main...main... best kan???tp sila jangan mimpi la utk zaman itu dikembalikan okey cik dila...ko hengat ada doraemon ke kat dunia nih???

sebenarnya,hati aku nih dh penat sgt2...dh letey sgt2...seyesly...aku cuba jd yg terbaik...aku dh cuba sedaya upaya aku...tp mungkin usaha itu blum cukup kan...semua manusia di dunia nih x sempurna...aku dh penat menjaga hati org...aku korbankan masa aku...aku korbankan tenaga aku...tp sia2 sj semua tuh...sbb ape yg aku wat selama nih x dihargai...

aku terlalu setia sgt ker??bodohkan aku nih...patutnyer x yah nk setia sgt...br la adil dan saksama kan...hahahah...tp aku bukan jenis mcm tuh,,,sekali aku dh syg,cinta...sekali tuh jer... semua org akan marah aku...."itu la...dr awl dh pesan jgn percaya sgt lelaki nih...." "hang tuh kalo dh cinta,x nmpk org lain dh...last2 jd mcm nih...br hang tau" .... salah aku ker???salah aku ke bila aku terlalu setia... rs nyer,x perlu nk terlalu setia kan...perlukah aku berubah utk menjadi seorg yg x setia??? (ape ayat aku nih??

aku tau mesti ada yg ckp aku nih x ley nk terima kenyataan la...itu la...ini la...meroyan sana sini la...aku nih bukan Nabi yg Sempurna...aku perlukan ms utk aku get over all this moments,memories...sakitkan sbnr nyer bila dikhianati,ditipu... tp itulah realiti kehidupan yg perlu kita tempuh....

p/s: sonok plak bc cursing malay nyer topic kat blog dia...

No comments: