Monday, 30 August 2010

merdeka..merdeka...

Tanggal 31 bulan 8, 57....merdeka..merdeka....
tergiang2 lagu nih...satu hari ntah bp kali radio pasang lagu nih...
sblum nih jarang la plak..manjang lagu raya je aku dgr..

merdeka....apa erti merdeka yer bagi korang???merdeka dr penjajah??itu mungkin 53 thn yg lepas..sbb aku rs,kita masih laei dijajah...dan kita blum laei merdeka...merdeka dr masalah2 negara..ape ke menda ko merepek nih dila??ape plak mslh negara nih??

1) masalah harga brg naik...
2) masalah politik yg x bp nk stabil
3) masalah sosial remaja skrg
4) masalah pembuangan bayi
5) masalah bunuh membunuh
6) masalah traffic jammed
7) masalah cerai berai
8) masalah ...masalah...masalah...

kalo aku senarai,agak nya smpi pas merdeka thn dpn pun x abeh...huhuhu... itu yg sebenarnya..realiti yg dpt kita tgk skrg nih...negara kita lum merdeka laei...korg setuju x? aku tanye sp ek??hahahah...mcm ada org yg baca belog aku nih...hikhikhik...

aku sndr...tul ke aku dh merdeka???tidakkk...aku lum merdeka laei.....
blum merdeka dr....

1) loan keta
2) loan ptptn

dan yang paling panas....aku lum merdeka dr soalan panas itu....

"bila nk kawen?" adeehhhhh....

2 comments:

Tiya said...

sgt best lagu ni. dua harilepas kot emin nyanyi kat tiya. hahaha. kelakaa pun ada. specialy the part 'mari toleransi'! sgt kena kan. huhhuhu

cEnD@LiL@ said...

emin nyNYI Lgu PE??XKAN lagu merdeka kot??