Friday 6 November 2009

hobi & angan2

sp2 yg rapat ngan aku mesti tau ape hobi aku...hobi aku ialah snap gambar...heheh..bukan setakat amik gambar,aku juga suka diambil gambar..ngee~~ bukan ape..just utk dijadikan kenangan.. bile belek2 balik gambar2 lama,mesti kita akan teringat kenangan lama kan?? kita akan ingat kejadian yg berlaku,situasi,masa dan teman2 yg ada dlm gambar tuh..so no wonder la korg tgk blog aku nih penuh dgn gambar..tu x tgk laei kat facebook,frenster..album2 kat umah nih pun menimbun.. huhuh..

sebelum pkai digital camera,aku penah pakai kamera yg guna kodak..x larat nk cuci gambar.. huhu..smpi mak duk bebel..skrg nih bila dh pakai digital,jarang dh nk cuci..just upload masuk jer.. x pun save dlm pen drive jew..hehehe..raya ari tuh,mak cuci gambar..dkt 5 album.. dia cuci semua yg ada dlm pen drive dia..dia x edit2 pun gambar..huhu..kena rm80++.. hhuhu..mana la dia x bebel kan..byk gambar kami adik beradik jer..ngee~~

skrg nih aku guna digital camera Nikon S200..aku beli thn lepas ms raya cina..hargenyer RM630 kalo x silap aku..yg menyedihkan tuh,ms aku pi pangkor ngan geng2 gewdixs aku, kamera tuh jatuh terjunam ke pasir..sadis tul..br 3 bulan aku guna..meraung gak la aku time tuh.. then balik perlis trus anta kedai..auta tokey tuh..huhu..skali kantoi..mmg salah sndr..then tokey tuh amik kamera aku anta ke kilang utk repair..kena charge RM80.. huhuhu..
aku berangan nk beli kamera DSLR..bile la boley gune ek??dlu penah la cam semangat nk beli kamera DSLR tuh ..konon2 nk amik pic2 org kawen..ley gak wat bisnes kan..mmg boleh balik modal la..tp wat ms nih,terpaksa la berangan je dlu..mn nk cekau riban2 kan nk beli kamera mahal2 mcm tuh..x per,InsyaAllah ader rezeki,akan ku beli jua..heheh...aku x nk la aim yg mahal2 sgt kan..just sj2 suke gatal nk pakai kamera DSLR..hahahah...berangan la dulu cik dila oii..kalo dpt Nikon D90 nih pown ckup ler..huhuh..berangan nyer aku...heheheh...xper,x slh kita smpn angan2 tuh kan..mn tau kot2 ader rezeki kan...Aminnn....
agak keterlaluan la kalo aku berangan nk dpt Nikon d5000 nih...gile mahal dowhh...ahahhaha..

No comments: