Thursday 22 October 2009

sOalan...sOalan...


Pg td,baby ku wat hal..nangis tetibe jer..nk kata x bg minum,aku dh bg minum ari isnin ari tuh.. 20 hengget tau aku beli minyak bg dia..hehe..rupe2 alarm keta dh rosak..yg aku bebai sgt tu,aku dh cabut bateri alarm pun dia duk nangis2 laei..(bebai tuh ialah merajuk..bhs org utara).. last2 aku cabut alarm dia,aku pakai manual jer..masuk dlm baby tgk..aduyaii...kotor nyer baby..slalu bg mandi kat luar je,kat dlm x cuci pown..duk bertangguh dr ari tuh laei..hehehe..ni semua psl b4 raya la..a day b4 raya tuh aku nk anta baby gi mandi kat carwash yg dkt umah aku..dua2 carwash tuh x mau terima dh sbb dh byk..ampeh tul..bebai aku..terus balik umah..aku pi dapur tolong mak..skali pi dpn,ayah dh mandikan baby..hehe..pg td pun ayah tolong lapkan keta sbb dia kata baby kotor..ngee~~ thanks ayah..muah3x..


Otw pi keja,mcm biasa radio fav aku semesti nya HOT F.M la kan..topik pg ari nih ialah apekah soalan yg sering ditanya dan anda dh letey menjwb nyer..hahah.. dh menjadi satu kebiasaan kot kat malaysia nih..tp ade pepatah menyatakan,"malu bertanya,sesat jalan kan"..tp x ke dikatakan menjaga tepi kain org bile byk sgt bertanya esp the same question kan..ntah la..dh mmg culture cam tuh kan..bukan la menjaga tepi kain,prihatin la konon2 nyer..ngee~~

cube kita ingat balik ms zaman2 kita kecik dlu..esp zaman2 kita belajar dulu2..soalan yg sering di tanya kat kita...

1) dpt no bp dlm kelas?
2) nnt pas UPSR nk pi sekolah mana?
3) result spm mcm mana?
4) nk smbung study kat mana nnt?

aduyaii...byk tul soklan..dan kadang2 tak terjwb oleh kita sndr kan..after dh smbung study kat U,esp bile dh abih,soalan2 yg akan ditanya ialah
1) dpt bp CGPA?
2)keja kat mana pas nih?

bila dh kerja,soklan yg sering ditanya esp kepada pompuan la..
1) BILA NK KAWEN??

ni la soklan maut sekali..huhuh..dan nih la soklan yg meletihkan dan memenatkan utk aku jwb..np ek??adakah aku nih dh masuk golongan ANDARTU??aku br 25 ok..muda laei la.. huhu.. kalo aku ckp mcm tuh kat mak aku,mesti mak jwb.."mak dlu kalo umo 25 dah ada anak sorang" ..heheh..ape nk wat mak..jodoh x jmpa laei..kalo org tanye aku soklan itu,aku dgn slamber nyer menjwb.."calon nya xdak..nk kawen mcm mana?tolong la carikan calon utk sy"org mesti pelik,sbb yg mana kenal aku dan tau psl aku,diorg tahu aku nih prnh la ader bf..byk actually..hahah..tp semua x menjd.. aku pun x tau kat mana silap nyer..maybe "we are good to be together,made for each other but we're not meant to be together" wahhh...ayat aku..bukan main laei kan..tul la tuh kan...

"mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dgn beberapa org yg salah sblm bertemu dgn org yg tepat.kita harus mengerti bagaimana berterima kasih di atas kurniaan itu"

ntah la..kdg2 smpi dh give up tau nk bercinta2 nih..rs cam nk duk umah je tunggu org masuk minang..haha..cinta lepas kawen..laei best kan..aku tgk org dolu2,b4 kawen lansung x kenal pun..x tau perangai pasangan tu mcm mana,bahagia je smpi akhir hayat depa..ntah la..boley ke mcm tuh??tp tul la..letey kan..berkwn,bercinta,membina impian bersama2 tp x kesampaian mimpi & impian yg dibina itu..sakit nya..Tuhan sj yg tau bertapa perit nya kenyataan itu utk ditelan..walau ssh utk terima kenyataan ,namun kita kena juga telan kenyataan yg memeritkan itu..percaya pd takdir Allah dan ketentuan Nya..Yakin bhw Tuhan menyayangi kita lantaran itu kita sering kali diuji..

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi aku juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tuju yang satu. Tidak perlu kau memiliki wajah seindah Nabi Yusuf A.S yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuatku terpikat. Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan kau zahirkan perasaanmu itu kepadaku kerana kau masih tidak mempunyai hak untuk berbuat begitu. Juga jangan kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara’. Aku takut perlakuanmu itu akan memberi impak yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak. Permintaanku tidak banyak, cukuplah dirimu yang diinfak seluruhnya pada mencari redha Ilahi...

InsyaAllah....

No comments: