Wednesday 5 August 2009

wedding


aku suke utk attend majlis kahwin org..x tau la nape..ni la saat2 nya kita dpt lihat sinar kebahagiaan,keceriaan pasangan pengantin..senyuman yg ikhlas yg lahir dr hati seseorg.. aku x penah laei jd pengapit mana2 majlis kahwin sbb org2 tua la ckp sp yg jd pengapit pengantin nnt lambat kawen..ntah betul ntah tidak..tp aku xpenah plak jd pengapit sesape..musykil la pulak kan..haahah...aku x rasa sbb tuh smpi skrg aku x kawen laei..it just aku belum jmpa laei my MR RIGHT..soalan yang biasa akan ditanye oleh makcik2 ialah bila kamu nk kawen??adoii..buhsan tul nk layan soalan2 nih tau..lain la kalo aku dpt 1 juta ke..huhuh..dgn slamber nyer aku menjwab."tolong la crkan calon..calon xde camne nk kawen?" trus terdiam makcik2 tuh..then diorg jwb balik.."tipu la..xkan xde calon..ke memilih??" hahaha..aku nih memilih ker?? ntah la..aku pun x tau..tp aku rs aku x la cerewet sgt..it just aku lebey berhati2 la kot utk pilih calon suami..wahh..yer la kan.. kite kawen sekali seumur hidup la..hopefully la..dan kita akan hidup ngan seseorg seumur hidup kita andai diizinkan Tuhan.. mesti la kita mencari yg sepadan dan serasi ngan kita..tul x??
selain dr muka2 pengantin,muka2 kwn-kwn yg lain pun sama2 ceria..selain attend majlis kawen kawan2,dpt jugak jmpa kwn2 lama..sbb tuh aku suka pi majlis kawen especially wedding kwn2.. time nih la dpt tgk perubahan masing2..ada yg makin cun..(bak kata some1 ms wedding battah) hahahah..ader yg makin kembang esp bdk2 lelaki..ahaks..ader yg bwk pasangan masing2..ada yg bwk anak..wahhh...cepat betul masa berlalu...hurmmm....
ape2 pown doa aku utk kwn2 yg dh melayari bahtera perkahwinan, layarilah bahtera itu sebaik mungkin..semoga Allah sentiasa memberkati mahligai yg dibina atas dasar cinta yg direstui oleh Allah...

No comments: