Friday, 8 May 2009

Beza CINTA, SAYANG, MINAT & SUKA..

Cinta - Kita mmg mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yg kita buat, klu blh nak dia tau..dan kita seboleh mgkin x nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir ttg dirinya.. (dl erti lain: cinta dtujukan kpd seseorg yg kita slalu ingt dan mimpi..tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan spnh jiwa dgn hati yg ikhlas kpdnya wlupun dia wat xtau je)

Sayang - Kita memerlukan dia d msa kita mahukn seseorg utk berkongsi rhsia dan kisah duka kita. selalunya kita akn sygkn seseorg yg menjadi TELINGA kpd mslh kita. (dlm erti lain : syg dtujukan pd seseorg yg blh membuangkn masa dia utk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn maslh kita dan kita jugak blh menyakitkn hati dia krn kita bukannya cinta kpdnya)

Suka - Kita sukakan dia krn dia kelakar. Dia happy go lucky. bila bersama dgn dia, kita rs nk tergelak sampai nk pch perut. tapi,kita taklah rndukan sgt kpd dia bila x jumpa seminggu. ( dlm erti lain: suka dtujukan kpd seseorg yg blh menjadi pelawak kpd kita. kita akn suruh dia diam sekiranya keng kita dh nk pch)

Minat - ada sesuatu pd dirinya yg menarik kita utk mendekatinya ( dlm erti lain: minat dtujukan kpd sseorg yg ada sifat, peribadi atau brg yg kita mahukan..)

Tapi kita kn ingt bhw tnpa minat, suka dan syg kita tidak akn CINTA pd seseorg...Dimanakah perasaan kita yg sebenarnya???
jika tiada perasaan, sama macam Mr.Bean.

3 comments:

pemudakampung said...

Bab ni menarik sungguh.
aku kasi ko satu contoh...
sama tak begini?

1)Awek
2)Balen
3)Tunang
4)Bini/suami
5)kekasih gelap

tak perlulah aku hurai seperti ko huraikan tu.
ko huraikan sendiri je.. :)

LaDy D said...

ape sbnr nyer nih???
x paham aku...
ngeee

pemudakampung said...

buat buat paham laa :p