Wednesday 2 April 2014

Rania demam

Balik keja isnin lepas adik aku bgtau Rania demam...
Aku tgk dia tido dlm ndoi...
Bila pegang bdn dia mmg panas...
Ssh hati aku bila dia demam...
Aku tutup suis ndoi sbb nk kejut dia... Saja aku x nk bg dia tido waktu maghrib..
Dia bgn... Nanges tgk aku... Seolah2 nk bgtau yg dia demam..
Lemah je aku tgk dia... 
Slalu kalo aku balik ja, mesti lari dtg kt aku...
Peluk aku...kiss aku.... 
Tp mlm tuh dia nanges jer.... Merap sgt...
Nk duk ngan aku ja....

Then dia ckp nk nenen.... Aku pon bf dia.... 
Smpi tlelap dia lg skali....
So aku amek kesempatan , bgn p mandi dan solat maghrib....
Aku letak towel basah kat bdn dia...
Lap2 badan dia....
Then dia tjaga..... Menangis lagi.....
Aku pon nk nanges jugak......aku nk suap ubat kt dia...but she keep on crying...
Nanges smpi dia muntah...... Abeh aku bermandikan muntah dia jugak....
Lagi kuat dia nanges.... 
Tp bagus jugak la dia muntah, so dat keluar semua ....
Lepas dh basuh semua, aku bg makan scout emolsion....
Nanges kemain lg haaa....
Sorry ibu paksa rania.....
Pastu bf dia smpi dia tido....

Esoknya aku bgn tido nk mandi...kul 530 pagi... Dia pon bgn jugak...
Tersenyum...gelak...ajak aku sembang.... Rendu nyer nk tgk!!
Alhamdulillah.....nrania dh lega demam...tp still suam2 lagi la....
X kesah la.. Janji rania dh senyum kt ibu..

Dlm kul 11 pagi adik aku sent video kt aku....
Video rania... Ngah menari.....
Itu tandanya dia dh sehat :)

No comments: