Wednesday 26 March 2014

Keja baru.cara baru

Sedar x sedar dh 6 bulan aku jadi EO kt JPN Pulau Pinang...
Rs kejap sgt ms berlalu... 
Pengalaman yang jauh berbeza dr keja yg lama...
Dlu aku bermain ngan nombor...wt pengiraan gaji org... Which aku rs masa tu renyah sgt...smpi satu tahap aku stress..yer la... Gaji org kan.. Kalo ko silap key in jer, mamposss kena sumpah seranah... Heheheh..xde la smpi sumpah seranah bagai....xde adab la kan kalo cenggitu... Juz org keep on tnya la..keep on call tnya psl gaji..apesal x ckup...apesal terlebey... Even kurg sekupang dua pon dh bising.. Manusia..manusia... Sabor jer la kan....

Skrg neh, aku dh x wat keja kewangan neh semua... Skrg more to HRM.. Satu bahagian yg aku rs besar la dlm JPN neh... Sektor pengurusan dan pembangunan... Unit perjawatan dan perkhidmatan.. Yang melibatkan sekolah2 di Pulau pinang neh... Hooooo...letey wooo... Lagi mencabar baq hang...
Dlu kat hospital, melibatkan staf kt hospital tuh ja.. Skrg neh melibatkan sekolah2 yg duk ada dlm 200 lebey kot..kalo x silap aku... 

So skrg neh, keja aku ialah meluluskan penyata perubahan kew 8. Korg tau ke apa tuh kew8??? Bila ada apa2 perubahan kat gaji korg,atau apa saja pergerakan korg sepanjang bekerja sbg penjawat awam neh.. kenyataan2 tu akan tertulis dlm kew8 neh la... so aku ditugaskan utk meluluskan kew8 yg disediakan oleh Pembantu Tadbir kt opis neh...


ni contoh kew 8

keja aku nih sepanjang masa kot mmg dgn kew8 neh... smpi naik muntah hijau dh aku dibuatnya... siyesly bosannn... nak nanges... huhuhu

ni salah satu situasi yg wt aku nk nanges ='(
xper la...lupakan sekejap pasal kerja... meh aku nk cita plak psl staf yg berkeja di unit aku neh.... kt unit aku, kira yg tertinggi skali Ketua Sektor, pastu Ketua Unit, Penolong Pegawai Tadbir , Ketua Pembantu Tadbir, Pembantu Tadbir , Pembantu Operasi... semua skali ada 40 org staf di unit neh... 

ni staff unit perjawatan dan perkhidmatan di Jpn Pulau Pinang. yg 2 dari kiri di depan dh bertuka ke Perlis.. sblh dia plak dh bersara..

ni antara anak2 buah aku... 
mmg siyesly hidup aku berubah la sejak jd Eo neh...sbb jd tempat rujukan.. aku mmg kena mahir pasal pekeliling semua.. pelan2 aku belajar nk catch up everything utk masukkan dlm kepala otak aku neh... Semoga dipermudahkan segalanya....

notakaki: aku nk mintak tukar cepat2.. nak balik duk ngan asben.. sian kat aku.. huhuh

No comments: