Thursday 12 May 2011

Alhamdulillah dh selamat .......



lega haihhh dh abes final exam...perggghhh....rs ilang la beban kat kepala otak aku nih... x tau la apesal sem nih mcm main2 plak..pdhal paper agak heavy jugak la...gile tul la...sem nih aku amek 3 paper jer... Personal Development,Monetary Economic & Corporate Finance..2 paper membaca,1 paper calculation..memula tu rs cam ok la paper2 nih semua...lama2,hamek ko..

Personal Development.
subjek nih sgt2 menarik sbb its all about working culture..how to manage time,how to conduct meeting,make positive first appearance bla..bla..bla... kire senang goreng la nk jwb final exam.. pastu utk assesment plak,kitorg kena wat project la..aku telah mencadangkan utk wat community services cuci2 keta tuh..duti yg dpt akan disalurkan kepada mereka yg memerlukan.. ahaks..bernas x idea aku?? itu utk group assessment..utk individual plak,kena wat presentation.. topik plak amek kat chapter2 yg ada dlm buku..hopefully lecturer bg A la.. hahah..

Monetary Economic
subjek nih memerlukan aku utk memahami teori2 psl "demand of money,supply of money,demand & supply of bond,teori psl money" bla..bla..bla... byk keluk nk kena hafal nih..agak tertekan jugak aku ms nk study paper nih..pdhal aku rs senang je kalo paham..mslhnyer dh berkali2 aku try baca dan pahamkan,tp x masuk2 dlm kepala otak aku nih..mslh tul la..adehh...tp bila dh byk2 kali baca,jd sonok plak..huhu..arap2 lecturer aku paham la apa yg digoreng oleh aku..huhu..

Corporate Finance
calculation paper...pergghhh....agak tough jugak la paper nih..but actually,kena byk wat latihan past sem paper..sbb soklan dia lebey kurang jer.. itu yg penting sekali..tp aku nih malas..pdn la ngan muka aku kan..ahakss...tp Alhamdulillah aku berjaya juga jwb paper nih wlpun aku hanya mengharapkan utk lulus je paper nih..hehe..
tragedi ms nk jwb paper nih.. dlm jadual ckp exam nihkat dewan baru uitm..aku pun semangat la ngan kwn2 kan sbb dpt jwb exam kat dewan baru..ada hecon kan..sbb 2 paper dh jwb kat dewan yg hangat nk mampos..dh la minggu exam minggu yg panasss...pastu dlm kul 12 tgh hari (sbb paper start 215 ptg),dpt call dr kerani PJJ bgtau tmpt exam dh tukaq ke dewan ketuhar tuh..aduuhh...panas kott..aku pun pi la dewan tuh,smpi je c2 kwn2 bgtau paper kitorg xdak kat situ..motip???? punya la semangat nk pi jwb exam nih,boley plak jd mcm tuh..spoiilll tul la kan..dh dkt kul 215,dpt call dr cik wan tuh bgtau paper kat blok b..MasyaAllah... sbr jer la..bergegas la aku pi blok b..abeh lupa formula2 yg duk hafal tuh... tensionn siiuutt..

byk kenangan yg terjadi sem nih tau...pahit manis...pemergian arwah kak suzi ..supposed dia ada sama2 menggoreng paper personal development..apekan daya sudah tertulis di Luh Mahfuz.. Dia kembali pd Tuannya..pastu ngan kes slh paham aku ngan classmate aku...mcm2 hal la yg terjadi..ada jugak perhubungan terjalin sesame student..huhu...

x sangka aku dh abeh sem 3..kejap je kan...sem dpn dh sem 4..aku target b4 umo aku 30,aku akan grad degree..br nk dpt degree..org dh ader phd x kecoh pown....hahaha... InsyaAllah aku akan usahakan dan merealisasikan impian aku...

lepas abeh exam Finance je,aku trus balik umah..solat asar,ajak adik aku pi tgk movie..hahaha.. tension punye psl kan..aku layan Fast n Furious 5.. pdhal org dh tgk lama dh cite tuh..aku br nk tengok kn.. x kesah la..aku x mintak duet mengkeme pown..tp mmg superb la cite tuh...rs cam nk tgk laei sekali..aci x?? hahahaha...lepas abeh muvi nih,byk plak keta2 yg nk tiru aksi2 dlm cite nih..sedaq la mengekeme semua pakai keta cap ayamz jer..

No comments: