Thursday 13 January 2011

aku x nak gado dgn sesape pown

seyesly,aku trus xdak mood nk update belog aku..aku tulis belog ni luahkn pe yg aku rasa.pe yg menggangu kepala otak aku ni..xde niat lnsg pn nk cr gado dgn sesape..maybe ayat yg aku guna tu x bsesuaian pown..ntah la..tp besa la kn,kita ni manusia yg x pnh lari dr melakukn kesilapan.dan aku akui,aku x sempurna mana.x sebaik mana pown..hnya meluahkan pe yg tbuku di hati aku ni..

Ok,mcm ni sbnrnya..kalo ada yg tbaca post aku btajuk 'setia la sgt' (aku dah delete),bkn la aku nk cr gado dgn sesape,atau mengata sesape..yela,aku ni sapa nk menasehatkn org kan?msti org ckp, eleh minah ni,nk nasehat org plak,dr sndr pown slalu kna tnggal,x sedar diri pnya pmpn! Aku sedikit pown x pnh nk jeles ke ape ke pasal relationship diorg tu..malah aku bharap dan bdoa agar mereka mmg ditakdir bersama,jodoh mereka kuat..

Aku kdg2 x nk amek taw pown pasal kisah centa diorg ni..nk kata aku jeles,sket pn lnsung x tlintas kt kepala otak aku ni rasa jeles tgk lap story diorg neh..kdg2,bla aku taw yg si lelaki ni wt hal,aku mcm bengang..np lelaki tu wt mcm tu kt pmpn neh?np x hargai lnsung gf yg cinta mati pd dia?ntah la..tp x taw la e2 semata2 propa ke ape kn..kot2 sje2 nk wt cita..aku x taw..tp aku mmg bengang lau bf dia wat hal..dan yg wt aku bengang adalah disbbkn hal yg sama yg x pnh menemui kesudahannya.

Dlu aku pnh bborak dgn pmpn neh..byk menda aku share dgn dia.tp tpulang la kpd dia utk menilai semua tu.bg aku,dia lebey knal kot bf dia.lebey paham perangai bf dia ni..tp,kalo aku la..aku ckp ni kalo aku..aku x nk semata2 aku sorg je yg ptahankan sesuatu hbgn tu..aku xnk hnya aku sorg je yg setia,tp bf aku plak bley suke suki duk melayan org len.bkn la niat nk mengongkong,tp bjaga2 kan..aku x suka mengongkong bf aku.sbb aku juga x suka dikongkong..suka hati la nk kwn dgn sape pown kan,but as long as masing2 taw batas dan limit nya..salah ke cara aku ni? Bg aku,selagi blum menjadi hak mutlak kita,masing2 ada hak utk bkawan kan.asalkn tahu bts dan limitnya..

Aku taw dan aku sedar diri yg aku ni x baik mana pown nk menasihatkn org..tp lau x leh nk trima nsht aku as a fren,trimalah nasihat dr seorg perempuan utk perempuan..pk la mana yg tbaik utk dr mu..masa dpn mu..aku bcerita mengikut pengalaman yg pnh ku lalui sepanjang hdp aku ni..aku tetap mendoakan yg tbaik utk dia dan bf dia..maafkn diri ini andai telah melukakn hati mu..

No comments: