Thursday, 4 November 2010

perlis banjir

kejadian banjir thn nih laei teruk dr tahun 2005 yg lepas....tp Alhamdulillah umah aku x masuk air tp dh jadi mcm pulau la jugak kan..sbb keliling kawasan perumahan aku dipenuhi air..kalo redah ngan keta,harus la rosak kenari aku tuh..sian baby aku...

air mula naik hari selasa..aku bangun tido jer penuh air dpn umah..patot ar sejuk jer even takde letrik pun,rs mcm tido dlm aircond jer..hahahaha...aku ngan adik aku jalan2 main air banjir.. yg paling mengagumkan,aku jalan kaki dr umah aku redah air bah smpi uitm hokey...sila la puji sy yg gigih nih.. hahahaha...sbb nk anto assignment..actually mlm tuh aku ada pi uitm..aku bwk keta ayah..smpi je separuh jalan,air tinggi gila..sama paras tingkap keta wira ayah aku..giler la..dh la air laju plak tuh..rs keta hanyut..trus aku reverse sbb jln c2 kelilingnya longkang besar.. agak scary di situ...

aku byk gak amik pic..tp x ley nk upload plak sbb kabel xde..xper..nnt aku upload kan hokey...
so far,Alhamdulillah pekan arau dh okey..air pun dh surut...tinggal kangar je masih teruk.. ader ke patut pengara suh pi keja..ish2..nk suh pi men air ker???

No comments: