Friday 19 November 2010

Alhamdulillah...all praises to Allah

hari nih tul2 wat aku tersenyum sgt2...korg jgn hengat aku gila plak ek..suke hati aku la aku nk senyum kan..sbb aku tau senyuman aku nih terramat manis(sila muntah ok) ..nk tau x nape aku senyum??bukan takat senyum jer..aku rs nk gelak pown ader jugak..bile kenang2 balik..ish2..buang ms tul la aku selama nih..ape pown aku bersyukur sgt2 pd Allah..syukur yg amat sgt2..ari nih aku dh nmpk the true colors..(bukan bermakna sy nih buta warna hokey)... trus colors yg selama ini terlindung di sebalik wajah.....

benarlah pepatah ada kata.. what's goes around,comes arounds..benarlah mmg wujud karma di dunai nih..skrg aku benar2 percaya semua tuh..di sebalik sesuatu kejadian,ada sebab dan musabab dia..ada hikmah di sebalik semua nya..Allah dh atur semua utk kita..cantik sgt perjalanannya... cuma kdg2 kite degil..nk something yg bukan dittpkan utk dia..mmg dlu aku agak degil jugak la..ttp nk mengharapkan ia kembali pd aku..ternyata kedegilan aku dh ditunjukkan oleh Allah..

kisah 1
aku seyesly x sangka sgt betapa tebalnyer muka si dia..dlu ko dh sakitkan hati aku..ko dh lukakan hati aku..ko bg harapan palsu pd aku..ko malukan family aku..tup2 ari nih ko boley sms aku..mntk pinjam duet kat aku..nk tau utk ape???KAHWIN... ape korg rs ek??OMG..so annoying hokey..rm5K kot..lau tau dh duet xde,x yah gedik nk kawen smpi nk berutang2 kan.. x pown,buat yg disuruh oleh agama..akad nikah + mas kawen.. x pk plak pas kawen nnt bg anak org makan apa..tp lain la kalo anak org tuh nk tanggung ko kan.. (mntk maaf la kalo ko terbaca entry aku nih..aku x berniat nk buruk2kan ko ke ape..just nk sedarkan diri ko..wat takat yg mampu dh la)

kisah 2
dlu penah satu ketika aku agak meroyan sbb relationship tputus mcm tuh..tnpa sebab..mmg pd awalnya agak payah utk aku terima kenyataan itu..aku keep on blame myself..but today..aku x tau nape aku rs happy sgt2..aku rs bebas giler..tul la kata org..lama2 perasaan itu akan hilang bersama angin yg menghembus...wahhh..ayat ko..kelasss ko dila...hahah... td dia dtg anta brg2 aku yg ada pd dia..tu pun pas aku sms dia..sms last aku tuh agak mcm kasar sket la.. the best part is,dia pass kan je brg aku kat adik aku jer..kebetulan adik aku kat luar time tuh..ntah2 lau xde sp kat luar,dia tinggal mcm tuh je brg aku kat luar umah..no manners kan mcm tuh.. mak aku siap ckp dia pengecut..sbb dia x jmpa aku face to face..x gentleman la kan org mcm tuh..aku ingat laei dlu dia nk anta brg aku..nk tinggal kat post guard umah member aku je..ader ke patot??ntah la...

kejadian hari nih tul2 wat aku realize something betapa x worth it nyer aku nk bersedih+menangis+kecewa+down psl keduanya... hahahaha... ngok ngek tul la ko nih dila (sila la kata apa sj kat aku..hahaha..aku terima)...dan from now on,aku nk delete semua memori itu.. ckup la..its time for me to come back...i'm d happiest girl in d world =)

2 comments:

Dr Farra Jumuddin said...

gud gal.
Allah dah tunjukkan bende sbnr ehehehe.jgn sedey2 k sayang.

Nurdalila Mahadzir said...

tq yang...

kite dh x mo sedey2 laei dah..kite nk happy2 jer..x nk semak2 kan kepala otak ngan menda2 yg x mendatangkan pekdah..