Sunday 29 August 2010

kisah kueh raya

asal nk raya je,mesti org sibuk nk wat kueh raya kan.jap twit2,kuih nih bukan mcm yg kita mkn time berbuka ker??ape2 je la labu...kalo pi pasaraya bulan2 posa nih,harus la penuh dgn bahan2 wat kueh..segala mak nenek semua ada..tepung gandum,kastard,jagung dll..x lupa jugak menda2 yg menchanteqkan laei kueh raya tuh..ceri,badam,manik kaler2,chocolate chip dan mcm2 laei la..lau aku sebut satu2,berjela2 plak topik aku nih..

aku nk cite sket..ptg semlm aku dh berjaya menyiapkan 2 jenis biskut raya..(tuka plak td ko panggil kueh) ..wat yg simple2 jer..samperit ngan cornflakes chocolate chip..aku ngan mak bertungkus lumus kat dapur..wah..mcm nk wat jual plak kan..ahaksss..letey woo nk tekan adunan wat samperit tuh..kisah samperit nih,dia x ley lau nk wat bentuk2 lain..nesti nk bentuk bunga tu jugak..pastu wajib taruk ceri kat atas dia..

then,aku wat cornflakes chocolate chip..ni wajib tiap2 tahun aku wat..sdp tau..tgk tangan ler.. ahaksss...so simple je nk wat cookies nih..(dh cookies plak)..main campak2 jer..uli2 letak dlm loyang,masuk oven jer..

ari nih nk wat laei kueh@biskut@cookies...(amik ko sekali 3 nama aku buh kat c2..)

p/s: jap laei nk pi amek baju raya..mau jahit manik sama labuci..rajin bebenor plak yer...

No comments: