Thursday 12 November 2009

quOte 4 2day

Love is not 2 forget but 2 forgive,
not 2 c but 2 understand,
not 2 hear but 2 listen,
not 2 let go but 2 HOLD ON !!!!

Don't ever leave the one you love for the one you like, because the one you like will leave you for the one they love.

Find one, who calls you beautiful instead of hot.
Who calls you back when you hang up on him.

Who will stay awake just to watch you sleep.

Wait for the guy who kisses your forehead.

Who wants to show you off to the world when you are in your sweats.

Who holds your hand in front of his friends.

Wait for the one who is constantly reminding you of how much he cares about you and how lucky he is to have you.

Wait for the one who turns to his friends and says, '...that's her.'

............

..........

.......

.....





p/s: sj je post pic nih...ahaks...xde kaitan pown ngan yg atas nih tuh..nk show off baju baru actually..adiah dr mak ngan ayah sempena besday aku tahun nih..berkurun dh kain nih..aku br anto pi tailor dan inilah hasilnya..ngee~~..ijau sungguh..nsb cover ngan shawl itam..ari nih geng2 opis duk mengusik one of staff aku yg br kawen..thn dpn pun ader laei sorg nk kawen..so thn dpn pakat2 lawan la sp pregnant dlu..lawak tul..aku bab2 nk nyakat org mmg aku suke..last2 aku yg kena..Pak Ku ngan Abg Din tanye ciri2 lelaki idaman aku..diorg suh aku list kan..diorg nk crkan calon utk aku..hahahah...prihatin sungguhkan diorg nih kat aku..tanye aku,nk yg tinggi ke rendah,rambut lurus ke kerinting,gemuk ke kurus,cerah ke gelap..lawak2..aku layankan aje diorg nih..kalo x sunyi opis nih..ngee~~aku dh bg list kat diorg..nk tau ape list aku tuh???huhuhu

1) seorg LELAKI

2) bekerja TETAP

3) sedap mata memandang.

4) tak kurus , x gemuk

5) berpendirian tetap

6) ikhlas menerima aku seadanya

7) menyayangi aku kerana Allah

8) ader sense of humor

9) senang utk berkomunikasi

10) yg paling penting, direstui oleh kedua2 belah pihak..(ibu bapa)


Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi aku juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tuju yang satu. Tidak perlu kau memiliki wajah seindah Nabi Yusuf A.S yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuatku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan kau zahirkan perasaanmu itu kepadaku kerana kau masih tidak mempunyai hak untuk berbuat begitu. Juga jangan kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara’. Aku takut perlakuanmu itu akan memberi impak yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak. Permintaanku tidak banyak, cukuplah dirimu yang diinfak seluruhnya pada mencari redha Ilahi...



No comments: