Saturday, 31 October 2009

luahan hati


Ari nih,aku ikut mak ngan ayah ke majlis kenduri saudara ayah di Jitra..Mcm biasa la..aku kena tahan telinga aku nih utk mendengar soalan2 dan sindiran2 yang bertandang..perit sungguh la..ni yang wat aku mls nk ikut parents aku pi kenduri..mmg la aku suka attend majlis kenduri kawen nih..tp kalo dh tiap kali majlis kenduri,ader je yg bertanye wat aku jd rimas..tp xkan la nk tunjuk dpn2 diorg kan..sian kat mak ngan ayah terpaksa menjwb soalan2 itu bg pihak aku..aku hanya diam seribu bahasa..ingat keje2 kawen nih mcm beli ikan kat pasar ker??ntah la..nape la yg sibuk sgt psl hal aku nih??drpd duk sibuk2 jg tepi kain org,baik la doakan utk aku nih..dpt gak pahala.. duk tanya2,sindir2 org x ke menambah dosa??naik rimas aku...pastu ramai plak nk rekemen org tu la..org ni la kat aku..seyesly aku rimas+tension+tertekan sgt2..bukan ape,ntah la..bg aku biar la ia dtg sndr..mmgla itu slh satu ikhtiarkan..tp x tau np hati aku masih laei belum dpt menerima sesapa dlm idup aku wat ms nih..otw balik,tetibe air mata aku jatuh..rapuhnya hati aku kan..

sbnrnya,aku tension..aku rs tertekan sgt dgn keadaan skrg nih..rs ingin aku lari jauh dr semua nih..tp sejauh mn pun aku lari,ia x dpt menyelesaikan mslh ini kan??
aku dh byk kali gagal dlm bercinta..aku sndr x pasti di mana silapnya..mungkin seru belum smpi lagi utk aku..Tuhan belum temukan aku dgn lelaki selayaknya utk membimbing aku ke jln Nya..tp yg memeritkan seolah2 apa yg berlaku berpunca dr aku..nape aku yg perlu menanggung semua ini??np aku yg harus menahan segala kesakitan,keperitan??adakah aku terlalu mengharap??di saat aku suka @ syg pd seseorg, kenapa org itu membuka hatinya utkku dan memberi harapan pd aku??hurmmm..ntah la.. rs nya x perlu nk slh sesapa dlm hal nih kan..mungkin ada hikmah di ats segala yg berlaku..namun aku rs bertuah kerana aku dpt merasai bagaimana indahnya saat disayangi,dirindui,dihargai..dan bagaimana sakitnya bila disakiti hati,dikhianati,ditipu..semua nih pengalaman hidup..x semua org dpt merasakannya..pengalaman inilah yg akan mendewasakan kita..mematangkan fikiran dan membuat kita lebih berhati2 di ms hadapan..

sp la yg xmau kawen dlm dunia nih??maybe org yg x waras akalnya yg tak pernah tahu apa itu kahwin..or maybe diorg tahu tp x tau mcm mana nk explain pd org yg waras akalnya..seperti manusia lain,aku juga ingin berkahwen..aku ade terbaca,"sesiapa yang berkahwin,sesungguhnya ia telah menyempurnakan separuh dr agamanya.Maka bertaqwalah ia pd separuh yang lain". aku punya impian..aku impikan lelaki yg dpt membimbing aku ke jln Allah..yg menerimaku seadanya..menyayangi diri ini seikhlas hati..melindungi aku..

Aku sedar aku bukanlah seorg yg sempurna..dulu aku juga alpa pd duniawi..aku lalai dlm menjalankan tanggungjwb ku sesempuna yg mungkin..aku leka..namun Tuhan menyayangiku.. diberiNya petunjuk kpd ku di saat aku rebah..Syukur pd Mu Ya Allah..kini dugaan demi dugaan menimpa aku..aku pasrah Ya Allah..aku redha di atas segala ketentuan Mu .

Selagi hati ini masih ada rs ingin disayangi,menyayangi..
Selagi hati ini masih ada rs ingin dicintai,menyintai..
Selagi hati ini masih ada rs ingin dihargai,menghargai...
Selagi itu lah aku akan terus melangkah sebelum aku tutup hati ku ini...

2 comments:

emeer said...

babe,,i know wut u feel..doa byk2 k,,mungkin Allah nk temukan kite dgn yg terbaik utk diri kita

cEnD@LiL@ said...

thanks babe..
sakitkan bile kite je yg rs menda nih..org xkan faham..ntah la..ape pun kite kena teruskan perjalanan hidup kita nih...