Tuesday 11 August 2009

Al-Fatihah

Pagi2 aku dpt call dr emeer (one of my gewdixs)..tp aku x dgr.then i called her back..her voice was so different..she was cried..i wondering y she was cried..she told me that her granny had past away..OMG aku terkejut sgt2..br 2 weeks lepas aku tgk arwah..tp arwah mmg dh lama terlantar di atas katil..Emeer sounded regret sbb mama dia suh balik semlm..tp dia x balik.. aku tau dia rapat ngan arwah..aku teringat balik kenangan masa thn 1998..masa tuh kami f2.. aku,ain,erin ngan jie pegi umah arwah..tido sana..dia layan kami baik sgt2..paling x ley lupa ms mlm tuh masing2 gatal nk warna rambut la konon2 tp guna inai..skali bile arwah ckp kalo selalu letak inai,nnt cepat beruban..trus kelam kelibut masing2 basuh rambut..hahahah..lawak sungguh..
patut la pg td aku tetibe teringat arwah tok aku..ahad lepas ms aku pi kenduri kat AS, tok sedara aku tarik aku then peluk cium pipi aku..dia ckp bila tgk aku,dia teringat arwah tok aku.. trus dia nanges..on d spot aku jd sebak sgt2..dh 4 thn arwah tok pergi..arwah tok pergi sbb demam panas jer..arwah xde penyakit setahu aku..arwah kuat lagi malah boley pegi membanting tulang di sawah padi..1 mlm aku sempat menemani arwah di hospital.. aku suapkan mkn utknya,aku lapkan badan dia..walaupun aku tido di atas lantai hospital mlm tuh.. aku teringat balik ms aku demam panas,arwah jaga aku..lapkan bdn aku.suapkan mkn aku.. tetibe aku jd sebak plak..nk nanges pon ader nih...

p/s: semoga roh arwah tok Emeer dan arwah tok aku ditempatkan dikalangan org2 yang beriman...Al-Fatihah...

------------------------------------------------------------------------------------------------
semlm aku pi tgk G.I Joe kat Jitra Mall ngan Mr Shrek..mmg best la cita tuh..aku amat berpuas hati..x rugi byr rm10..pdn muka org tuh..memula nk guna student card,skali x boley..ngee~~ after the show,smyg maghrib kat surau Jitra Mall then tetibe je dia ajak pi karoke..hahaha..layan je la karoke jamban pown..pas menyumbangkan suara,kami pi mkn satay..my turn plak belanja dinner..then balik umah....

No comments: