Tuesday 16 June 2009

Cinta Dalam Hati

aku kini perlu berdiri,
walau hakikatnya pastikan melukai..
aku ingin semua rasai
kerna pengakhirnya hidupku sendiri.
Oh Tuhan,
Kau berikan aku segala kekuatan meneruskan perjalanan

aku keliru dgn diri ku sendiri...dlu aku penah bertekad utk tidak mahu mula menyukai seseorg.. lepas apa yg terjadi kpd aku..bagaimana rasanya bila kita disakiti oleh insan yg pernah kita syg suatu masa dahulu??sakit yg amat..segala2nya terhenti..rs nya seperti aku tidak layak utk disayangi oleh sesiapa pun..segalanya telah aku lakukan utk mempertahankan nya..namun kita sbg hamba hanya mampu merancang..Seandainya tidak direstui oleh Pencipta,beginilah jadinya. kekecewaan yg melanda diriku..namun aku bangun dr segala kekecewaan itu kerana aku yakin dgn ketentuan Yang Maha Esa..mungkin dia bukan terbaik utk ku..terbaik utk org lain..dan mungkin ada yang lebih baik utk ku dr diri nya..Aku redha dgn segala2nya..namun kdg2,
perasaan ingin disayangi dan menyayangi menghantui diri aku..inginkan seseorg yg mengambil berat ttg diri ku,menghargai kehadiran aku..kini aku mula menyedari yg aku telah mula menyukai seseorg..namun aku x pasti dgn diri nya..ntah la..aku takut utk meletakkan harapan, aku takut utk meluahkannya..aku takut utk menghadapi kekecewaan lagi..namun ada pepatah menyatakan lebih baik rs kecewa drpd tidak merasa lansung perasaan itu..bagaimanakah?? atau aku hanya perlu simpan dalam hati....


No comments: