Showing posts with label raya. Show all posts
Showing posts with label raya. Show all posts

Wednesday, 27 August 2014

Jamuan Raya Unit 2014

salam 1 Zulkaedah semua.....

Syawal dh abeh pon.... Hahhaha.....br la nk story mory psl jamuan raya bagai...
Unit aku wat jamuan raya 15 ogos yg lepas...
wat collection sorg rm10 utk main menu.... yg lelain memasing sponsor...
Mcm2 jenis makanan habaq hang smpi sengkak perot...
Adoiyaiii.....

ni antara main menu nyer.... Nasi Bukhari, ayam masak merah, dalca, acar timun nenas, laksa





abeh baca yasin , maka bermula la acara makan
makan time
staff Unit Perkhidmatan... anak2 buah aku...
yg kt tgh tuh CC...
yg duduk tuh bos aku.. Ketua Unit

Tuesday, 12 August 2014

Cerita Aidilfitri 2014

salam Aidilfitri 2014 semua...
dh masuk syawal yg ke 15 dh pon br nk ucapkan...
syawal kan sebulan... so xde isu di situ... 
hihihihi.....

Tahun neh turn raya di umah enSuami di Bukit Besar, Kota Sarang Semut, Kedah...
berdebor gak la bukan sbb first time ke apa...
aku cuak memikirkan sp lagi yang balik...
kalo xde sp yg balik, mampos aku... nk masak apa utk tetamu...
huhuhuhu....
mcm 2 tahun lepas, ms tu aku peknen...so ada la alasan di situ.. hehehe..
kebetulan biras aku, kak shah ada.. dia mmg chef la.. bukan chef hotel ke apa..
dia mmg terror bab masak2 neh.. aku takat masak spagetti champion la.. hahaha...
mlm raya tu, aku tgk xder sp pon balik... dlm umah tu aku ngan Rania ja pompuan..
adehhhh.....
skali pas berbuka tuh aku tgk abg ipar aku duk wat rendang ayam...
lega.... ketupat pon dia siap rebus.. hihi....

pagi raya.... mcm biasa la si kecik tuh jenuh nk kejut....
x dpt la nk smyg raya lagi tahun neh... 
pastu kami dikejutkan ngan kematian sepupu enSuami aku....
mmg dh sakit lama dh...kencing manis... Innalillah....

so sambutan raya biasa2 jer tahun neh.... 


tema kami tahun neh... pepel

si kecik neh pantang ... suh wat ootd, kemain posing nyer

baju aku beli kat poplook
shawl plak dari marshmellow scarft
ni sepupu rania.. nabil ngan nazmin... mak diorg neh muallaf.. 

raya ke dua..... lepas lunch kami gerak beramai2 p beraya umah sedara enSuami...
memula ke umah pak su di Kuala Kedah... lepas tu ke rumah sepupu enSuami di Jitra...

ootd.. posing kemain si kenit neh

selfie ngan ibu
sampai arau dkt maghrib jugak la.. ngan ujan lebat.... Rania tido sepanjang jalan balik ke arau...
tu muka muncung je x mo senyum.....
my small family

chenta hati saya

ok...bateri dh cas... muka ada senyum...


Alhamdulillah.....
sambutan hari raya yg biasa2 jer buat kami sekeluarga......
di samping kita bersuka ria.... ingatlah saudara seislam kita di Gaza....
begitu juga mangsa MH17..
Al-Fatihah buat mereka...

Tuesday, 20 August 2013

Raya Aidilfitri 2013

dh masuk minggu ke 2 raya la br nk hapdep cite raya kan... x basi lg kot kan... sbb raya kita kan sebulan.. ahakssss... camne raya uoollsss?? meriah x????

tahun neh turn di Perlis... first time raya ngan si kecik kenit neh... ptg raya, kami gerak balik ke Perlis kul 6 ptg lebey dah..enSuami duk sebut2 je rendang + ns ayam ... sbb kakak ipar aku ngah masak utk berbuka.. dia duk bg hint la tuh nk ajak berbuka kat umah dia dlu... kebetulan,last day keje, bos bg blk kul 3.00 .. smpi je umah trus aku kemas2 beg + bilik.. kire bsemangat la nk balik perlis kan.. sbb mlm tu enSuami dh tanya nk balik kul bp..aku ckp pas keja,trus gerak la kan... last2 kul 6 lebey kami gerak.. jalan x bp jammed sgt la..nsb baek la lg.. kira kami smpi elok2 je azan Maghrib.. hihihihi...

tema kami anak beranak ialah kelabu... memula tu nk pepel... tp x jmpa baju kurung utk rania kale pepel.. so kelabu la..sbb baju aku kale pepel ada,kelabu ada... hihihi..enSuami punya baju br je beli weekend b4 raya tuh.. tudung aku pon beli dh dkt2 nk raya.. aku beli dkt Jakel.. blasah je la.. baju kurung Rania plak, aku beli online.. nsb baek muat2 elok je ngan dia...

pagi raya tuh, semua p smyg raya... aku ngan Rania kat umah.. adik aku yg lelaki pon x pegi,, malas.. ngada2 tul dia tu..tp bagus gak la..dia boleh la tgk2kan rania smntara aku nk siapkan makanan rania... dlm kul 10 lebey camtu, br semua balik... so sesi bergambar dan bermaafan pon bermula... tp sedey sbb x byk pic amek... aku boleh terlupa nk charge bateri kamera..dan yg paling sedey, aku x tau charger kat mana..pfttttt...

ngah get ready nk photoshoot
sedap jari jemari sy neh

Rania ngan Wan Det

menyembur je keje nyer
tu diaaaa... smpi melompat la kan


our Big Family


sistaasssss

no camre plssss ibu....


our Small Family
 selesai bermaafan dan berphotoshoot, kami shoot plak ke umah makcik..mmg wajib kot tetiap tahun bkumpul kat c2.... tahun neh x p beraya pon kat istana..slalu tetiap tahun mesti pegi.. apesal ntah x pegi.. oooo.. lupe plak..pg raya tu hujan selebatnya...  smpi umah makcik, Rania pn wt perangai... dia menantokss.. kasik dia tido dlu, pastu br la boleh nk mencekik... hihihi...

family abg Sham (kezen aku)

Family abg Sidek (kezen aku)

family Kak Umi (kezen aku)

Family Makcik aku

Mak ngah ngan anak bujangnyer.. solo lg neh

Buah hati ku
buekssss
lepas umah makcik,kami balik ke kampung ayah... dh lama gak x balik..last balik ms arwah tok Gayah meninggal aritu... mak anjang wat soto.. perghhh..layannnn.....pastu p plak umah mak lang..ada laksam.. tu diaaa..mencekik kemain lg kan... smpi rs sengkak la pewot neh.. aduyaiiii...

posimg kt kampung


bucuk ibu

manjer kan

Rania jeles abah dukung makcik ummi


sayanngg dia
tu kisah raya pertama aku... biase2 jer .....

anyway, selamat hari raya semua